Co czwarta firma planuje podwyżki cen produktów
Polskie przedsiębiorstwa pozytywnie oceniają koniunkturę gospodarczą - wynika z danych Głównego Urzędu Statystycznego. Wpływa na to przede wszystkim zwiększający się popyt, choć nie brakuje narzekań na brak wykwalifikowanych rąk do pracy. Czy optymizm wśród firm oznacza podwyżki cen?
Z powodu deflacji utrzymującej się w naszym kraju ceny spadły w ostatnim czasie średnio o 0,6-0,8 proc. w skali roku. Polskie przedsiębiorstwa mają nadzieję, że kolejne miesiące 2016 r. będą dla nich lepsze. - Co czwarta firma (28 proc.) zapowiada podwyżki cen produktów. Tylko 8 proc. zamierza swoje ceny obniżać - mówi serwisowi infoWire.pl Jacek Kowalczyk, dyrektor marketingu i PR z firmy Grant Thornton.
Podwyżki zapowiadane przez polskich przedsiębiorców to dobra wiadomość z punktu widzenia gospodarki. Pokazują, że koniunktura się poprawia. Nieco inaczej patrzą na to konsumenci, którzy muszą się liczyć, że będą wydawali na zakupach więcej. - Na szczęście ceny będą rosły w bardzo niewielkim tempie, 1-2 proc. rok do roku - zaznacza rozmówca.
Polska jest w niewielkiej grupie państw europejskich, które nie mają problemu ani z wysoką inflacją, ani z deflacją. A to świadczy o stabilności naszej gospodarki i naszego pieniądza.