Biedronka rozpocznie ekspansję na słowackim rynku dopiero za kilka miesięcy. Pierwsze zapowiedzi w tej sprawie pojawiły się już w ubiegłym roku, a kilka miesięcy temu popularna w Polsce sieć z logo owada udostępniła na słowackich platformach rekrutacyjnych ogłoszenia o pracę.
Choć do otwarcia pierwszych sklepów zostało jeszcze trochę czasu, to siec sklepów detalicznych nie próżnuje i już teraz organizuje kampanie skierowane do słowackich klientów.
Biedronka wysyłała SMS-y do Słowaków. Zachęcała do zrobienia zakupów w Polsce
Serwis aktuality.sk donosi, że Biedronka "zdecydowała się na niekonwencjonalną strategię marketingową". Sieć dyskontów wysyłała wiadomości SMS w języku słowackim do słowackich klientów. Słowacy, którzy byli adresatami tych SMS-ów, nie ukrywali zaskoczenia. Cała akcja miała miejsce w dniu św. Cyryla i Metodego, kiedy to sklepy zlokalizowane na terenie Słowacji były zamknięte.
"W piątek 5 lipca nasze sklepy będą otwarte! Zapraszamy do zakupów po najlepszych cenach Biedronki" - czytamy w treści wiadomości, którą przytacza serwis aktuality.sk. Dodano tam również informację o sklepie Biedronki, do której dana osoba ma najbliżej. Serwis zwrócił uwagę na wyjątkowo dokładne przygotowanie tej akcji marketingowej. Wiadomości były wysyłane w języku słowackim, co świadczy o indywidualnym podejściu do klienta.
Skąd Biedronka uzyskała dostęp do numerów telefonów słowackich klientów? Powołując się na informacje przekazane przez Biedronkę w ubiegłym roku, portal podaje, że w programie lojalnościowym Moja Biedronka swój numer telefonu zarejestrowało wówczas 36 tys. słowackich klientów.