Polacy lecza się na maksa

Wartość sprzedaży hurtowni farmaceutycznych do aptek wzrosła w marcu 2010 roku w ujęciu rocznym o 10 proc. do 2,07 mld zł, a w ujęciu miesięcznym zwiększyła się o ponad 18 proc. W całym pierwszym kwartale sprzedaż wyniosła ponad 5,7 mld zł, co oznacza 1,3 proc. zwyżkę rdr - poinformował w czwartek w komunikacie prasowym IMS Health.

Wartość sprzedaży hurtowni farmaceutycznych do aptek wzrosła w marcu 2010 roku w ujęciu rocznym o 10 proc. do 2,07 mld zł, a w ujęciu miesięcznym zwiększyła się o ponad 18 proc. W całym pierwszym kwartale sprzedaż wyniosła ponad 5,7 mld zł, co oznacza 1,3 proc. zwyżkę rdr - poinformował w czwartek w komunikacie prasowym IMS Health.

Według IMS Health w kolejnych miesiącach wartość rynku aptecznego będzie rosła szybciej, a w skali całego roku zwyżka powinna sięgnąć około 7 proc.

Wzrost wartości rynku w marcu w porównaniu do lutego jest charakterystyczny dla tego okresu. Po zaskakującym spadku wartości rynku aptecznego w styczniu i 3-procentowym wzroście w lutym, dwucyfrowy wzrost wartości rynku w marcu jest bardzo pozytywnym sygnałem. Łącznie w pierwszym kwartale 2010 roku hurtownie sprzedały aptekom leki i produkty farmaceutyczne za ponad 5,7 miliarda złotych, o 1,3 proc. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.

Reklama

Tak niski wzrost wartości rynku spowodowany był m.in. srogą i przedłużającą się zimą, która wpłynęła na niską wartość rynku w styczniu i pierwszej połowie lutego - powiedział cytowany w komunikacie Marcin Gawroński, ekspert IMS Health.

W 2009 roku wartość rynku aptecznego wyniosła 21,4 mld złotych, a dynamika wzrostu wartości rynku w tym okresie w ujęciu r/r wyniosła blisko 11 proc. i była największa w ostatnich latach.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »