Autobusowy rekord!

W ciągu pierwszych 6 miesięcy tego roku w Polsce sprzedano rekordową liczbę 679 autobusów. To o 159 egzemplarzy czyli 30,57 proc. więcej niż w pierwszym półroczu 2006 roku - podał Aleksander Kierecki z portalu Infobus.

Jego zdaniem tak wysokiej sprzedaży na polskim rynku autobusowym nie było od 2000 r. Napędza ją w zasadzie jeden segment rynku - autobusów miejskich. Dlatego - uważa Kierecki - rok ten (jak i poprzedni) będzie szczególnie udany dla producentów autobusów miejskich.

W tym segmencie, w ciągu dwóch kwartałów sprzedano 383 pojazdów, co oznacza wzrost w porównaniu z 2005 r. o 196 sztuk (+ 104,81 proc.). Kierecki przewiduje, że realizacja tegorocznych przetargów zamknie się na koniec roku liczbą ok. 720 pojazdów. Dla porównania w całym 2006 r. sprzedano łącznie 603 autobusy miejskie, a jeszcze rok wcześniej - tylko 392.

Reklama

Spadek sprzedaży dotknął natomiast segment autobusów międzymiastowych - o 27 sztuk czyli o 11,34 proc. mniej w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. To efekt znaczącego ograniczenia zakupów przez najważniejszych odbiorców w tym segmencie czyli przedsiębiorstwa PKS.

Tendencja spadkowa panuje również w segmencie autobusów turystycznych, gdzie sprzedano 83 autokary (o 10 sztuk czyli 10,75 proc. mniej niż przed rokiem).

Jedyny segment na autobusowym rynku, w którym nie nastąpiła żadna zmiana to autobusy szkolne. To najmniej "rynkowy" autobusowy segment, gdzie o wielkości dostaw decyduje właściwie tylko Ministerstwo Edukacji i Sportu.

W rankingu producentów nastąpiła zamiana na pozycji lidera autobusowego rynku. Pierwsze miejsce w generalnej klasyfikacji zajął Solaris, a dotychczasowy lider Autosan zajął drugie miejsce.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: rekord
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »