Kupujesz? Uważaj na te tricki!
Federacja Niemieckich Organizacji Konsumenckich (VZVB) ostrzegła, że producenci żywności (głównie) i innych towarów masowo oszukują swoich klientów - w nowych opakowaniach wyglądających jak wcześniej stosowane znajdują się mniejsze porcje towaru. W rzeczywistości jest to ukryta podwyżka cen.
Agenci VZVB stwierdzili, że w opakowaniach produktów chemicznych bywa od 10 proc. (pieluchy) do 20 proc. (płyn do mycia naczyń) kupowanego towaru. Przy produktach spożywczych, np. owocach, warzywach - w opakowaniach stosowanych wcześniej dla 500 g produktu było go 400 g (mp. pomidory) lub 170 g (wcześniej 200 g, chipsy ziemniaczane Pringles). Problem oczywiście nie występował wszędzie tam, gdzie stosowano sprzedaż na wagę.
KOMENTARZ
Jeśli ktoś myśli, że problem jest tylko niemiecki - jest w grubym błędzie. Czekamy na podobną akcję naszych organizacji konsumenckich. Można stawiać dolary przeciwko orzechom, że wyniki będą dla handlowców jeszcze gorsze niż w Niemczech.
Krzysztof Mrówka
Czytaj również:
Markety stosują 40 rodzajów opłat
Wysokie kary dla Lidla i Auchan