RUCH (RCH): Zawarcie szeregu umów z wydawcami z grupy Marquard Media AG z siedzibą w Szwajcarii (kontynuacja współpracy) - raport 22

Raport bieżący nr 22/2008
Podstawa prawna:

Art. 56 ust. 1 pkt 2 Ustawy o ofercie - informacje bieżące i okresowe

Zarząd RUCH S.A. z siedzibą w Warszawie, stosownie do § 5 ust. 1 pkt 3 Rozporządzenia o informacjach bieżących i okresowych, informuje iż otrzymał w dniu 20 marca 2008 r. podpisane egzemplarze umów dotyczących kolportażu wydawnictw wydawanych przez podmioty z grupy Marquard Media AG z siedzibą w Szwajcarii tj. przez Marquard Media Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (dalej "Marquard Media") oraz przez Hearst Marquard Publishing Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (dalej "Hearst Marquard").

Reklama

Zawarte umowy dotyczą zarówno sprzedaży egzemplarzowej (umowa ramowa z Marquard Media oraz umowa ramowa z Hearst Marquard) jak i w prenumeracie (4 umowy z Marquard Media).

Łączna wartość umów zawartych z podmiotami z grupy Marquard Media AG - wg szacunków na okres 5 lat - przekracza 10% kapitałów własnych Spółki.

Największą pod względem wartości z ww. umów jest umowa z Marquard Media dotycząca sprzedaży egzemplarzowej wydawnictw Marquard Media oznaczona Nr 315/742-E (dalej "Umowa"). Umowa obowiązuje od dnia 8 stycznia 2008 r. (ta też data widnieje na umowie jako data zawarcia Umowy). Przedmiotem Umowy jest ustalenie zasad oraz warunków współpracy w zakresie kolportażu przez RUCH S.A. (w formie sprzedaży egzemplarzowej) określonych w załącznikach do Umowy wydawnictw wydawanych przez Marquard Media (m.in.: "Pani Domu", "Olivia", "Shape", "Voyage", "CKM", "Playboy").

Umowa ma charakter ramowy i określa ogólne zasady i warunki współpracy pomiędzy stronami, w tym sposób przygotowania wydawnictw do kolportażu (oznakowanie, opakowanie, nadział etc.), warunki dostaw, odbioru, reklamacji oraz tzw. zwrotów, warunki finansowe (terminy i formy płatności, rodzaje i wysokość rabatów i bonifikat). Umowa określa także zasady przekazywania przez RUCH S.A. informacji o wynikach kolportażu. Warunki Umowy nie odbiegają od powszechnie stosowanych dla tego typu umów. Szacunkowa wartość Umowy nie przekracza 10% kapitałów własnych Spółki.

Umowa zastąpiła trzy umowy na kolportaż poszczególnych wydawnictw Marquard Media zawarte w latach 1994 - 2000.

Umowa została zawarta na czas nieokreślony. Umowa może być rozwiązana przez każdą ze stron za uprzednim 3 miesięcznym wypowiedzeniem. W przypadku rażącego naruszenia obowiązków wynikających z Umowy, strona której prawa lub interesy zostały naruszone, może wypowiedzieć Umowę ze skutkiem natychmiastowym, po uprzednim wezwaniu strony naruszającej do zaprzestania naruszeń Umowy w terminie 14 dni i po bezskutecznym upływie ww. 14-dniowego terminu.

Zawarcie Umowy z Marquard Media oraz analogicznej umowy z Hearst Marquard (dotyczącej sprzedaży egzemplarzowej wydawnictw Hearst Marquard) związane jest z realizowaną przez Spółkę zmianą modelu współpracy z wydawcami - umowy na kolportaż pojedynczych wydawnictw są sukcesywnie zastępowane jedną umową o charakterze ramowym.
Paweł Sobków - Członek Zarządu
Jerzy Janczak - Członek Zarządu

Emitent
Dowiedz się więcej na temat: Raport bieżący | 'Ruch' | Warszawa | Ruch SA | "Ruch" | kontynuacja
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »