Czy SEO jest tylko dla sklepów internetowych? Obalamy mit

Gdzieś w otchłani internetów i marketingu online, za siedmioma serwerowniami i siedmioma agencjami marketingowymi powstała baśń o tym, że usługi SEO dotyczą tylko sklepów internetowych. To nieprawda i mit, który należy bezwzględnie obalić. Tu i teraz.

Statystycznie ruch organiczny z wyszukiwarek internetowych, w tym przede wszystkim z Google, odpowiada za 93% ruchu na wszystkich stronach WWW. Dzięki odpowiednim działaniom i sumiennie realizowanej strategii SEO Ci potencjalni Klienci mogą trafić właśnie do Ciebie. Do Twojego sklepu online, owszem. Ale także na bloga, na firmową stronę WWW, czy produktowy landing page.

SEO to przede wszystkim...

... dobrze zaplanowany, dostosowany do potrzeb Twojego biznesu i konsekwentnie wdrażany plan działań, który ma sprawić, że Twoja firmowa strona WWW, landing page lub sklep online poszybuje na sam szczyt wyników organicznych w Google. Wszystko po to, aby niskim kosztem pozyskać jak najwięcej potencjalnych Klientów, którzy odwiedzą Twoją stronę, poznają brand i mu zaufają, wyślą formularz kontaktowy lub złożą zamówienie. W skrócie: im lepsze SEO, tym więcej wyświetleń strony i konwersji. Jak tego dokonać?

Reklama

Optymalizacja stron WWW

Kluczowe jest optymalizowanie strony WWW, zgodnie z najnowszymi wytycznymi algorytmów Google, czyli m.in. wskaźnikami Core Web Vitals. W dużej mierze chodzi tu o idealny UX i UI firmowej strony WWW, która jest mobile-friendly. Ile razy miałeś tak, że wszedłeś na stronę WWW jakiejś firmy i jej design lub funkcjonalności na tyle Cię odrzuciły, że od razu z niej wyszedłeś? No właśnie. U Ciebie nie może tak być.

Opisy produktów

Wyczerpujące opisy produktów, pełne long-tailowych, unikatowych fraz i zapytań to must-have, zarówno jeśli chodzi o sklepy online, jak i dowolną firmę usługową, która chce się wyróżnić na konkurencyjnym rynku. Im lepiej opiszesz to, co oferujesz i im trafniej dotrzesz do swojej grupy docelowej, tym więcej leadów pozyskasz i tym wyższą konwersją będziesz mógł się cieszyć.

Blog ekspercki

Wartościowy content marketing ma moc. Nie dość, że buduje relację odbiorcy z marką, to jeszcze pozytywnie wpływa na odbiór Twojej strony WWW przez algorytmy Google.

Social proof

Nic tak nie przekonuje Klienta do wysłania zapytania ofertowego, czy złożenia zamówienia, jak silny społeczny dowód słuszności (ang. social proof). Zadbaj o to, aby na firmowej stronie WWW pojawiły się case studies z twardymi wynikami i efektami, jakie przyniosły dotychczasowym Klientom Twoje produkty lub usługi. Dorzuć do tego solidną porcję opinii i testimoniali - krótkich recenzji, wypowiedzi Twoich najlepszych Klientów, które w kilku zdaniach opiszą, dlaczego to właśnie z Tobą i Twoją marką warto pracować.

Linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne

To już mocno techniczne SEO, ale równie ważne, jak wcześniejsze punkty i niezbędne do tego, aby osiągnąć sukces na listach przebojów giganta z Kalifornii. Pozyskuj linki zewnętrzne, prowadzące do Twojej domeny z innych stron z wysokim rankingiem w Google. Dodaj do tego linki wewnętrzne, które usprawnią nawigację po stronie. Z bloga odsyłaj do konkretnych produktów. Z konkretnej usługi odsyłaj odbiorcę do formularza kontaktowego lub ofert uzupełniających.

Pozycjonowanie stron od zera

Czy po lekturze powyższych akapitów w Twojej głowie zapaliła się czerwona lampka ostrzegawcza, bo zupełnie zapomniałeś o tym lub nie wiedziałeś, że SEO ma naprawdę ogromne znaczenie dla rozwoju Twojej firmy w świecie online? Jeśli tak, to wiedz, że to tylko wierzchołek góry lodowej. Czeka Cię mnóstwo pracy!

Jak widać, SEO to nie tylko rzecz dla sklepów online. Każda firma potrzebuje dobrych pozycji w Google, bo praktycznie każdy z nas właśnie w tej przeglądarce zaczyna poszukiwania potencjalnego dostawcy.

Pamiętaj, że nie wszystko musisz robić in-house. Być może nie czujesz marketingu online i świata SEO, a po prostu chcesz rozwijać swój biznes i robić dobrze to, co potrafisz najlepiej. W takiej sytuacji skorzystaj z usług zewnętrznych agencji SEO, które chwalą się dobrymi wynikami nie tylko na polskim, ale i europejskim podwórku. W końcu zasługujesz na najlepsze.

Jedną z firm, która może Ci pomóc, jest Delante, krakowska agencja SEO/SEM, wyróżniona m.in. przez Deloitte, czy Global Search Awards 2020. Zaufało im kilkaset firm na 21 rynkach świata, więc może teraz to czas na Ciebie?


.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »