Czym jest upskilling, czyli jak rozwijać pracowników?

Obecnie firmy działające niemal we wszystkich branżach konkurują ze sobą, chcąc zdobyć najlepszych specjalistów na rynku, którzy będą wspierać je w rozwoju, wdrażać nowe innowacyjne rozwiązania i rozumieć zmiany związane z cyfryzacją i postępem technologicznym. Jednak, aby przedsiębiorstwo było atrakcyjne w oczach poszukujących zatrudnienia profesjonalistów, musi oferować im nie tylko dogodne warunki pracy i dobre wynagrodzenie, ale również możliwość rozwoju, czyli upskilling. Czym dokładnie jest upskilling i jak wpływa na rozwój pracowników, a także wizerunek firmy? Podpowiadamy.

Czym jest upskilling?

Upskilling to nic innego jak podnoszenie kompetencji pracownika. Pracodawcy mogą zaoferować swoim podwładnym możliwość zdobycia nowych umiejętności w ramach tego samego stanowiska lub podniesienia kwalifikacji, aby umożliwić im awans pionowy. Upskilling realizowany jest na przykład poprzez uczestnictwo takich osób w kursach, szkoleniach czy nawet studiach podyplomowych. 

Dzięki różnego rodzaju warsztatom, pracownicy nabywają nowe umiejętności, poszerzają swoją wiedzę z danej dziedziny i otrzymują na przykład certyfikat potwierdzający uczestnictwo w szkoleniu. Upskilling jest to więc korzystne działanie zarówno dla firmy, ponieważ podnosi kompetencje pracowników, jak i dla samych zainteresowanych, ze względu na możliwość zdobycia nowych umiejętności, potwierdzonych stosownym dokumentem. 

Dlaczego warto inwestować w rozwój pracowników?

Inwestowanie w rozwój pracowników przynosi szereg korzyści nie tylko osobom, które zdobywają nową wiedzę i kompetencje, ale również przedsiębiorstwu. Jeżeli strategia podnoszenia kwalifikacji pracowników zostanie odpowiednio dobrana, wówczas firma jest w stanie zwiększyć ich potencjał zawodowy, a także efektywność pracy. Działanie takie jest korzystne dla przedsiębiorstwa ze względu na występujący wówczas niższy wskaźnik rotacji pracowników i możliwość efektywnego wykorzystania zasobów firmy.

Jak rozwijać pracowników?

Upskilling pracowników powinien być działaniem dobrze zaplanowanym. Dlatego nie warto stawiać na przypadkowe szkolenia, które w rzeczywistości nie poprawią efektywności pracy czy nie zwiększą umiejętności poszczególnych pracowników. Z tego powodu, narzędzia rozwoju należy indywidualnie dobrać do potrzeb poszczególnych osób. Wśród najpopularniejszych metod rozwoju pracowników wymienia się jednak kursy i szkolenia, mentoring, coaching, studia podyplomowe, a także uczestnictwo w branżowych wydarzeniach, na przykład w warsztatach czy konferencjach. Nowoczesne firmy inwestują w rozwój pracowników, umożliwiając im awans w ramach konkretnej struktury organizacyjnej, dzięki temu znacznie zmniejszają rotację zatrudnionych w przedsiębiorstwie osób, co pozytywnie wpływa na jego wizerunek, a także funkcjonowanie.


Artykuł sponsorowany

.
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »