Dlaczego Twój biznes prawdopodobnie potrzebuje pozycjonowania?

Prowadząc biznes w XXI w. nie da się obejść bez zbudowania odpowiedniej strony internetowej, która stanie się jego wizytówką. Jednak nawet najładniejsza witryna nie gwarantuje tego, że ktoś na nią zajrzy. Najpierw bowiem musi się ona pojawić w wynikach wyszukiwania w Internecie. Jeśli nie wiesz, dlaczego akurat twoja strona w sieci nie przyciąga ruchu, to potrzebujesz pozycjonowania.

Artykuł sponsorowany

Jak ściągnąć ruch na stronę internetową?

Istnieją różne metody przyciągania użytkowników do strony internetowej. Można to robić np. poprzez reklamy wyświetlane w wyszukiwarce albo w serwisach społecznościowych. Odpowiednie określenie grupy docelowej pozwoli trafić z taką reklamą do potencjalnie zainteresowanych internautów. Podobną metodą jest np. prowadzenie marketingu e-mail opierając się na bazie już istniejących klientów. Sposoby te mają jednak swoje wady. Pierwszy może okazać się bardzo kosztowny, a w dodatku przy złym wyborze parametrów reklamy może ona nie trafić do pożądanej grupy docelowej, co poskutkuje niską konwersją i marnotrawstwem pieniędzy. W drugim przypadku grupą odbiorców są osoby zarejestrowane w bazie danych firmy, co nie skutkuje poszerzeniem grona zainteresowanych.

Dlaczego warto pozycjonować stronę internetową firmy

Żadna z powyższych metod nie przełoży się jednak na realny wzrost pozycji witryny w wynikach wyszukiwania. W efekcie osoby nieznające marki nie będą w stanie natknąć się w sieci na jej ofertę. Tym samym pula klientów nie będzie się powiększać.

Pozycjonowanie strony internetowej jest więc jedną z metod zwiększania przychodów w biznesie. Jednak metody SEO nie przynoszą natychmiastowych rezultatów, należą bowiem do działań długofalowych. Wielu przedsiębiorców przerażają przez to nakłady potrzebne na kompleksowe wdrożenie optymalizacji dla wyszukiwarek internetowych w ich firmie. Wydawać by się mogło, że przeznaczenie tych samych środków na kampanię reklam przyniesie więcej korzyści. Jednak adsy stanowią działania czasowe, w dodatku przy mocno zagospodarowanych dziedzinach koszt jednego kliknięcia w reklamę może być bardzo wysoki. Tymczasem pozycjonowanie jest działaniem ciągłym, które pracuje bez daty ważności. O ile początkowe nakłady na ten cel mogą być wysokie, tak z biegiem czasu maleją, a w dodatku rozkładają się na coraz dłuższy okres. Tym samym rośnie pozycja witryny w wyszukiwarce, co przyciąga nowych użytkowników i zwiększa konwersję.

Co składa się na pozycjonowanie strony?

Na pozycjonowanie składa się szereg działań, które z pozoru nie są ze sobą związane, ale prowadzone symultanicznie stanowią komplementarną całość. Przede wszystkim pozycjonowanie zaczyna się od poprawy funkcjonowania i czytelności strony internetowej. W grę wchodzi czas wczytywania się witryny, jej struktura i nawigacja. Warto zastanowić się nad kompresowaniem obrazków i dostosowaniem strony do urządzeń mobilnych (tzw. responsywność). Następna w kolejności jest treść. Właściciel biznesu powinien zadbać o unikalne opisy kategorii i produktów na stronie i w sklepie, a ponadto stworzenie bloga, który poszerzy wiedzę odwiedzających. Później jest linkbuilding, czyli wspieranie widoczności i autorytetu biznesu poprzez linkowanie do niego ze stron zewnętrznych, np. blogów. Można to wykonać za pomocą odpowiednich platform, albo zwracając się bezpośrednio np. do autorów blogów o umieszczenie linka.

To tylko część z wielu działań mających polepszyć widoczność strony przedsiębiorstwa. Więcej na ten temat można przeczytać na stronie https://www.whitepress.pl/baza-wiedzy/36/na-czym-polega-pozycjonowanie-stron-internetowych. Warto też mieć na uwadze, że pełny sukces przynosi jedynie uskutecznianie wszystkich wymienionych wyżej metod.

Artykuł sponsorowany

.
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »