Dlaczego Twój biznes prawdopodobnie potrzebuje pozycjonowania?
Prowadząc biznes w XXI w. nie da się obejść bez zbudowania odpowiedniej strony internetowej, która stanie się jego wizytówką. Jednak nawet najładniejsza witryna nie gwarantuje tego, że ktoś na nią zajrzy. Najpierw bowiem musi się ona pojawić w wynikach wyszukiwania w Internecie. Jeśli nie wiesz, dlaczego akurat twoja strona w sieci nie przyciąga ruchu, to potrzebujesz pozycjonowania.
Artykuł sponsorowany
Istnieją różne metody przyciągania użytkowników do strony internetowej. Można to robić np. poprzez reklamy wyświetlane w wyszukiwarce albo w serwisach społecznościowych. Odpowiednie określenie grupy docelowej pozwoli trafić z taką reklamą do potencjalnie zainteresowanych internautów. Podobną metodą jest np. prowadzenie marketingu e-mail opierając się na bazie już istniejących klientów. Sposoby te mają jednak swoje wady. Pierwszy może okazać się bardzo kosztowny, a w dodatku przy złym wyborze parametrów reklamy może ona nie trafić do pożądanej grupy docelowej, co poskutkuje niską konwersją i marnotrawstwem pieniędzy. W drugim przypadku grupą odbiorców są osoby zarejestrowane w bazie danych firmy, co nie skutkuje poszerzeniem grona zainteresowanych.
Żadna z powyższych metod nie przełoży się jednak na realny wzrost pozycji witryny w wynikach wyszukiwania. W efekcie osoby nieznające marki nie będą w stanie natknąć się w sieci na jej ofertę. Tym samym pula klientów nie będzie się powiększać.
Pozycjonowanie strony internetowej jest więc jedną z metod zwiększania przychodów w biznesie. Jednak metody SEO nie przynoszą natychmiastowych rezultatów, należą bowiem do działań długofalowych. Wielu przedsiębiorców przerażają przez to nakłady potrzebne na kompleksowe wdrożenie optymalizacji dla wyszukiwarek internetowych w ich firmie. Wydawać by się mogło, że przeznaczenie tych samych środków na kampanię reklam przyniesie więcej korzyści. Jednak adsy stanowią działania czasowe, w dodatku przy mocno zagospodarowanych dziedzinach koszt jednego kliknięcia w reklamę może być bardzo wysoki. Tymczasem pozycjonowanie jest działaniem ciągłym, które pracuje bez daty ważności. O ile początkowe nakłady na ten cel mogą być wysokie, tak z biegiem czasu maleją, a w dodatku rozkładają się na coraz dłuższy okres. Tym samym rośnie pozycja witryny w wyszukiwarce, co przyciąga nowych użytkowników i zwiększa konwersję.
Na pozycjonowanie składa się szereg działań, które z pozoru nie są ze sobą związane, ale prowadzone symultanicznie stanowią komplementarną całość. Przede wszystkim pozycjonowanie zaczyna się od poprawy funkcjonowania i czytelności strony internetowej. W grę wchodzi czas wczytywania się witryny, jej struktura i nawigacja. Warto zastanowić się nad kompresowaniem obrazków i dostosowaniem strony do urządzeń mobilnych (tzw. responsywność). Następna w kolejności jest treść. Właściciel biznesu powinien zadbać o unikalne opisy kategorii i produktów na stronie i w sklepie, a ponadto stworzenie bloga, który poszerzy wiedzę odwiedzających. Później jest linkbuilding, czyli wspieranie widoczności i autorytetu biznesu poprzez linkowanie do niego ze stron zewnętrznych, np. blogów. Można to wykonać za pomocą odpowiednich platform, albo zwracając się bezpośrednio np. do autorów blogów o umieszczenie linka.
To tylko część z wielu działań mających polepszyć widoczność strony przedsiębiorstwa. Więcej na ten temat można przeczytać na stronie https://www.whitepress.pl/baza-wiedzy/36/na-czym-polega-pozycjonowanie-stron-internetowych. Warto też mieć na uwadze, że pełny sukces przynosi jedynie uskutecznianie wszystkich wymienionych wyżej metod.
Artykuł sponsorowany