Identyfikacja wizualna dla firm - czy warto w nią inwestować?

Jeżeli prowadzisz firmę lub dopiero przymierzasz się do jej otwarcia, na pewno słyszałeś określenie identyfikacja wizualna firmy. Ale czy wiesz, co ono znaczy? Identyfikacja wizualna firmy to wszelkiego rodzaju oznaczenia graficzne oraz kolory, będące istotnym elementem tego, jak firma jest postrzegana. Doskonałym przykładem są światowe marki i koncerny, takie jak np. coca-cola, shell, pepsi, BP czy nawet rodzimy Orlen. Zdecydowana większość osób jest w stanie rozpoznać te firmy po wyglądzie logo, a nawet po przypisanych do nich kolorach. Tak samo może również być i z twoją firmą, jeśli tylko odpowiednio się o to postarasz. Jeżeli jesteś zainteresowany wykonaniem identyfikacji wizualnej, chętnie ci w tym pomożemy, udzielając niezbędnych wskazówek.

Od czego rozpocząć proces przygotowania identyfikacji wizualnej firmy?

Jeśli do tej pory żadne prace nie były prowadzone nad budową identyfikacji wizualnej, warto poświęcić więcej czasu na głębszą analizę. Spójna identyfikacja wizualna firmy pozwala na jej łatwiejsze zapamiętanie i kojarzenie z twoją właśnie firmą. Dotyczy to zarówno kolorów, które zostaną przez ciebie wybrane, jak i kształtu logo. Możesz je przygotować samodzielnie, w całości lub koncepcję, która następnie zostanie dopracowana przez grafików. Inwestując w prace nad identyfikacją wizualną, tak naprawdę inwestujesz w zdobycie nowych, potencjalnych klientów. Wielu z nich do tej pory mogło nie chcieć korzystać z oferowanych przez ciebie usług, bo firma nie odróżniała się niczym na tle konkurencji i nie wzbudzała w nich zaufania lub zainteresowania. Przemyślana identyfikacja wizualna marki może to w prosty sposób zmienić.

Jakie elementy składają się na identyfikację wizualną firmy?

Budując od podstaw wizualną tożsamość biznesu, wykreujesz markę, która będzie kojarzona nie tylko z tym, co oferujesz, ale również z całą filozofią rozwoju i działalności. Jeżeli chcesz wzbudzać w społeczeństwie pozytywne skojarzenia, takie jak bezpieczeństwo, odpowiedzialność, jakość i solidność, bardzo ważne jest to, by korzystać z określonego zestawu kolorów. Znajdą one zastosowanie we wszystkich materiałach reklamowych, które będzie w przyszłości produkować. Co więcej, stosując je do kreowania wizerunku firmy, więc będą widoczne na opakowaniach produktów.

Postaw na elementy graficzne kojarzące się z tym co oferujesz

Ludzki umysł posługuje się symbolami i impulsami, dlatego w taki właśnie sposób należy komunikować się z odbiorcami. Zamiast długich haseł reklamowych, lepiej postawić na dopracowane w każdym szczególe logo, które potencjalni klienci łatwo zapamiętają i będą jednoznacznie je kojarzyć. Ponownie należy przywołać za wzór ww. marki. Ich logotypy są proste i zazwyczaj składają się z tzw. totemu, czyli znaku graficznego oraz hasła, będącego najczęściej nazwą firmy. Krój zastosowanej czcionki i kolorystyka wraz z tłem to elementy najszybciej zapisujące się w świadomości odbiorców. Tworząc logo dla swojej firmy, postaw na wyraźne kształty, ograniczenie niepotrzebnych detali i dużą czytelność. Kluczem do dobrej identyfikacji wizualnej firmy jest dążenie do prostoty, która z łatwością może być przeniesiona na wiele innych nośników, zachowując identyczny lub choćby mocno zbliżony do siebie kształt. Naturalnym spojrzeniem jest, że jeśli prowadzisz warsztat samochodowy, logo powinno zawierać auto. Jednak jest to na tyle częste zestawienie, że niczym specjalnym już się nie wyróżnia. Postaraj się zatem o kreatywność i zamiast samochodu w logo, zastosuj inny znak kojarzący się z mechaniką — symbol silnika, bieżnik opony lub inne elementy, naturalnie zapisujące się w świadomości klientów i kojarzone z serwisem motoryzacyjnym. Wygląd logo od razu pozwala przyporządkować firmę do konkretnej branży, co sprawia, że szybciej, łatwiej i na dłużej zapisuje się w pamięci klienta.

Artykuł sponsorowany

Logo, papier firmowy, wizytówki, czyli identyfikacja wizualna firma w praktyce W działalności każdej firmy wykorzystuje się pewne produkty, ułatwiające komunikację z klientami. Jest to firmowy papier z wydrukowanym logo, wizytówki z danymi kontaktowymi czy samo logo. Jest ono najważniejszym elementem, umieszczanym na wszystkich materiałach reklamowych, jak np. długopisy, breloczki, zawieszki, flagi itp. Już na etapie projektowania logotypu, trzeba mieć na uwadze wykonanie kilku wersji, możliwych do reprodukcji przy pomocy najróżniejszych technik. Logo będąc charakterystycznym symbolem firmy, otrzymuje w kompleksowo wykonanym zamówieniu na identyfikację wizualną, tzw. księgę znaku. Jest to obszerne kompendium wiedzy o logo, zawierające informacje o genezie jego stworzenia, skojarzeniach, a także wyjaśniające techniczne aspekty wykorzystania. Księga znaku może przedstawiać nam dostępne wersje logo, przeznaczone do stosowania w różnych układach i wymiarach, tak by zachować maksymalną czytelność i widoczność. Warto przy tym wspomnieć, że logo powinno odwoływać się do konkretnych skojarzeń, ułatwiając podejmowanie decyzji zakupowych.

 

.
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »