Ile miesięcznie kosztuje sklep internetowy?

Artykuł sponsorowany

freepik.com
freepik.commateriały promocyjne

Wpływ oprogramowania na koszt sklepu internetowego

  • Kompleksowy pakiet usług (hosting, bezpieczeństwo, wsparcie techniczne, aktualizacje) w jednej stałej, miesięcznej opłacie - już od 89 zł miesięcznie w przypadku Sky-Shop.
  • Dostęp do gotowych integracji z hurtowniami, marketplaces, bramkami płatności, firmami kurierskimi, systemami płatności czy narzędziami marketingowymi.
  • Gotowe szablony i narzędzia, które pozwalają szybko rozpocząć sprzedaż.
  • Musisz zadbać o hosting, domenę oraz konfigurację sklepu.
  • Ponosisz koszty związane z szablonem, integracjami oraz wsparciem technicznym.
  • Musisz mieć umiejętności techniczne lub zatrudnić kogoś, kto dobrze odnajduje się w danym systemie i umie programować.
  • Projekt graficzny i wdrożenie przez agencję lub programistów.
  • Koszty serwera, domeny oraz integracji z zewnętrznymi systemami.
  • Stworzenie integracji i przeróżnych funkcji sklepu.
  • Dalszy rozwój i wsparcie techniczne.

Ile więc kosztuje założenie sklepu internetowego?

  • Rejestracja domeny i certyfikat SSL. Twoja domena to wizytówka w sieci - jej koszt wynosi zwykle od ok. 10 do 150 zł rocznie. Certyfikat SSL, zapewniający szyfrowanie transakcji, często mieści się w cenie hostingu lub kosztuje dodatkowo kilkadziesiąt złotych rocznie.
  • Hosting lub platforma SaaS. Jeśli wybierasz rozwiązania Open Source lub dedykowane, będziesz musiał zadbać o hosting na własną rękę. Jednak rozwiązania typu SaaS, jak Sky-Shop, oferują kompleksowy pakiet - hosting, bezpieczeństwo, aktualizacje oraz wsparcie techniczne w ramach jednej stałej miesięcznej opłaty. To znacznie upraszcza proces i redukuje koszty początkowe.
  • Projekt i wdrożenie sklepu. Decydując się na platformę Sky-Shop, oszczędzasz na kosztach indywidualnego projektu graficznego i programistycznego. Możesz korzystać z gotowych skórek i dostosowywać wygląd za pomocą intuicyjnego kreatora. W przypadku innych rozwiązań konfigurowanie wyglądu jest znacznie bardziej złożone - i kosztowne.
  • Integracje i dodatkowe moduły. W zależności od specyfiki Twojej oferty, możesz potrzebować dodatkowych integracji z systemami magazynowymi, płatnościami czy ERP. W przypadku platform SaaS często dostępne są pakiety modułów w cenie abonamentu lub jako opcjonalne dodatki.
  • Dokumenty prawne i księgowość - przygotowanie regulaminów, polityki prywatności, obsługa prawna oraz księgowość.

Koszty stałe prowadzenia sklepu internetowego

  • Abonament platformy w przypadku platform SaaS - na Sky-Shop zaczyna się on już od 89 zł miesięcznie.
  • Hosting i utrzymanie strony - w rozwiązaniach SaaS jest zawarte w abonamencie, w przypadku innych platform jest to kilkaset złotych rocznie.
  • Opłaty związane z logistyką i wynajmem magazynu - unikniesz ich, sprzedając w dropshippingu.
  • Zakup produktów lub ich wytwarzanie.
  • Opłaty transakcyjne - prowizje dla bramek za obsługę płatności (1-3% wartości transakcji).
  • Marketing i reklama - budżet na kampanie reklamowe, SEO, media społecznościowe, content marketing  i inne działania, które zdecydujesz się realizować w ramach swojej strategii.
  • Obsługa klienta i administracja - koszty narzędzi do obsługi klienta, ewentualnych pracowników lub usług zewnętrznych.
  • Księgowość - średnio około 200-250 zł miesięcznie, w zależności od liczby faktur i zakresu usług.
  • Podatki, składki ZUS i inne opłaty związane z prowadzeniem działalności gospodarczej. Ich dokładna wysokość zależy od Twoich dochodów. 

Jak obniżyć koszt prowadzenia sklepu internetowego?

  • Wybierz platformę SaaS - rozwiązania takie jak Sky-Shop eliminują koszty związane z m.in. hostingiem, aktualizacjami, dokupywaniem dodatkowych wtyczek i wsparciem technicznym.
  • Postaw na gotowe szablony - zrezygnuj z kosztownych, indywidualnych projektów graficznych na rzecz profesjonalnych szablonów. Co ważne, nie jest to kompromis co do jakości - Sky-Shop daje Ci za darmo dostęp do skórki Flex, dzięki której Twój sklep wygląda estetycznie i jest dostosowany do najwyższych współczesnych standardów w zakresie User Experience i SEO.
  • Wykorzystaj dropshipping - ograniczysz dzięki temu inwestycje w magazynowanie i zatowarowanie sklepu. Unikniesz też ryzyka kupowania towaru, który się nie sprzedaje i zalega w magazynie. Możesz wykorzystać dropshipping tylko w przypadku części produktów - np. tych, które sprzedajesz sezonowo lub tych, które po prostu sprzedają się rzadziej.
  • Optymalizuj budżet marketingowy - regularnie analizuj efektywność działań reklamowych i eliminuj te, które nie przynoszą oczekiwanych rezultatów. Sprawdzisz to np. w Google Analytics.
  • Staraj się ograniczyć liczbę zwrotów - pomoże Ci w tym odpowiednia prezentacja produktów, ich dobre zdjęcia, a także szczegółowe opisy. Nie lekceważ tych kwestii!
  • Korzystaj z ofert specjalnych - Sky-Shop oferuje rabaty i dodatkowe usługi, które pozwolą Ci znacznie obniżyć koszty operacyjne. Możesz zyskać dzięki temu np. 500 zł do wydania na Allegro czy otrzymać pakiet dokumentów prawnych w korzystnej cenie.

Podsumowanie

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?