
Koszty są istotnym elementem prowadzenia każdego biznesu. Nie inaczej jest w przypadku sklepu internetowego. To zrozumiałe, zwłaszcza na początku, że chcesz wydać jak najmniej. Dobra wiadomość jest taka, że możesz rozpocząć swoją przygodę z e-commerce przy relatywnie niskim budżecie.
Największe znaczenie w tym zakresie mają Twoje decyzje - przede wszystkim co do oprogramowania. Ostateczna cena sklepu internetowego zależy oczywiście od wielu czynników - od wyboru platformy, przez marketing, księgowość, hosting czy domenę. Dla przykładu, gotowy sklep na platformie Sky-Shop kosztuje już od 89 zł miesięcznie (czyli około 1000 zł rocznie).
Dowiedz się więcej.
Być może największe znaczenie przy zakładaniu sklepu, a także jego rozwijaniu ma oprogramowanie, z którego zdecydujesz się skorzystać.
Jakie opcje masz do wyboru?
1. Sklep internetowy w abonamencie (SaaS)To najtańsza i najszybsza opcja na start. To bardzo wygodne rozwiązania, które pozwalają Ci uruchomić własny sklep bez kodowania czy projektowania strony od A do Z. Korzystasz z gotowego sklepu, którego wygląd dostosowujesz w wygodnym kreatorze i dodajesz swoje produkty. A rozliczasz się w formie abonamentu - który możesz płacić co miesiąc, co kwartał lub co rok.
Platformy SaaS, czyli np. Sky-Shop, oferują:
Dzięki rozwiązaniu SaaS możesz uruchomić sklep bez konieczności inwestowania dużych sum na start, co pozwala Ci skupić się na budowaniu marki i działaniach marketingowych. Nie przejmujesz się też technikaliami, a w razie potrzeby korzystasz ze wsparcia konsultantów.
Sprawdź wycenę kosztów sklepu internetowego przygotowaną przez firmę Sky-Shop.
2. Open SourceDostęp do platform typu Open Source (np. PrestaShop, WooCommerce) jest darmowy. Z tego względu jest to kusząca opcja dla wielu początkujących przedsiębiorców. Jak możesz się jednak domyślić, istnieje haczyk. To tak naprawdę jedynie szkielety sklepu, które wymagają sporo pracy, by były gotowe do działania.
Z czego wynikają wydatki?
Wdrożenie takiego oprogramowania to w większości przypadków inwestycja rzędu co najmniej kilku tysięcy złotych - a więc znacznie więcej niż w modelu SaaS.
3. Dedykowany sklep internetowyTo rozwiązanie szyte na miarę - idealne dla dużych projektów wymagających unikalnych funkcji. W związku z tym jest to także najdroższa opcja.
Koszty zaczynają się od kilku tysięcy złotych, a w przypadku zaawansowanych rozwiązań mogą sięgać kilkuset tysięcy złotych.
Wydatki obejmują przede wszystkim:
Rozpoczęcie działalności online wiąże się z kilkoma jednorazowymi inwestycjami. Jak już wiesz, będą one najniższe w przypadku platformy SaaS, a najwyższe, jeżeli chcesz skorzystać z dedykowanego oprogramowania.
Oto, z jakimi wydatkami musisz się liczyć na starcie:
Założenie sklepu internetowego na oprogramowaniu działającym w modelu SaaS wiąże się ze zdecydowanie najniższymi wydatkami, a także jest najszybsze. Dzięki temu możesz już od pierwszych miesięcy skoncentrować się na rozwoju biznesu. W przypadku Sky-Shop koszty zaczynają się już od 89 zł, a przez następne miesiące wynoszą dokładnie tyle samo.
W przypadku innych rozwiązań będzie to ok. kilka-kilkanaście tysięcy złotych. Choć tak naprawdę nie ma tu ograniczeń.
Prowadzenie sklepu to niestety nie wydatek jednorazowy. Choć najwyższe koszty pochłania on oczywiście na początku, nie uciekniesz od regularnych inwestycji, chociażby na marketing, czy opłat związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej.
Oprócz początkowych wydatków, musisz liczyć się z kosztami stałymi:
Twoje wybory znacząco wpływają na Twoje wydatki. E-commerce daje Ci wiele przestrzeni do tego, by działać efektywniej i oszczędzać.
Oto kilka wskazówek, które pomogą Ci obniżyć koszty prowadzenia sklepu internetowego:
Pamiętaj, by zaoszczędzone środki inwestować - najlepiej w marketing swojego sklepu, jego rozwój i pozyskiwanie nowych klientów. To najkrótsza droga do długoterminowych zysków.
Nie musisz inwestować ogromnych środków na start, aby uruchomić własny, funkcjonalny i estetyczny sklep internetowy. Wybór oprogramowania SaaS, takiego jak Sky-Shop, pozwala rozpocząć działalność już za kilkadziesiąt złotych miesięcznie, a jednocześnie otrzymać wszystkie niezbędne narzędzia do prowadzenia profesjonalnej sprzedaży online.
To zdecydowanie najtańsze, a także najłatwiejsze pod kątem obsługi rozwiązanie. Możesz testować Sky-Shop bezpłatnie przez 14 dni - bez żadnych zobowiązań. Dzięki temu na podstawie własnych doświadczeń podejmiesz decyzję, czy jest to optymalne rozwiązanie dla Ciebie - nie tylko pod kątem finansowym.
Pamiętaj, że ostateczne koszty zależą od wielu czynników - od wybranej technologii, przez marketing, aż po logistykę i obsługę klienta. Kluczem do sukcesu jest świadome planowanie budżetu, eliminowanie zbędnych wydatków i inwestowanie tam, gdzie przynosi to realne zyski.
Powodzenia!
Artykuł sponsorowany