Lokalne SEO, czyli jak wypozycjonować stronę

Prowadzisz zakład fryzjerski lub pizzerię? Chcesz, by Twoja firma stała się widoczna dla lokalnych klientów? W dzisiejszym artykule podpowiadamy na czym polega lokalne SEO, pozycjonowanie i od czego je zacząć.

Lokalne SEO — co to jest i dlaczego warto?

Lokalne SEO to optymalizacja strony internetowej w taki sposób, aby zajmowała topowe pozycje na zapytania związane z danym miastem lub województwem, czyli w lokalnych wynikach wyszukiwania. Chodzi o takie zapytania jak np. “dobry fryzjer Warszawa", “kwiaciarnia Poznań" czy “bar sushi Wrocław". Co ciekawe, użytkownik, który szuka lokalnej usługi już nie musi dopisywać do niej nazwy miasta, ponieważ wyniki wyszukiwania są dopasowywane automatycznie do lokalizacji urządzenia. Lokalne SEO i pozycjonowanie to zatem szansa, by dotrzeć do potencjalnych klientów. A biorąc pod uwagę, że użytkownicy (szczególnie na urządzeniach mobilnych) ograniczają się do pierwszych dwóch lub trzech wyników, skuteczność lokalnego pozycjonowania decyduje o tym, czy klient trafi do Ciebie, czy do konkurencji - sprawdź pozycjonowanie stron wrocław.

Lokalne pozycjonowanie — od czego zacząć?

Wybór fraz kluczowych

Wybór fraz kluczowych to podstawa, jeśli chodzi o lokalne pozycjonowanie. Szukając ich, możesz skorzystać z darmowych (planer słów kluczowych od Google) lub płatnych (Senuto, Semstorm) narzędzi. Dzięki temu nie będziesz musiał zgadywać, co Twoi potencjalni klienci wpisują w wyszukiwarkę najczęściej. Wybór fraz to dopiero początek. Pamiętaj, by te słowa kluczowe stały się częścią wyczerpującego i merytorycznego tekstu ofertowego.

Zadbaj o NAP

NAP to skrót od Name, Address, Phone, czyli danych teleadresowych. Umieść je w stopce, ale również na podstronie "kontakt". Tutaj warto dopisać coś więcej niż adres, e-mail, czy telefon. Dzięki tym zabiegom, Google powiąże Twoją firmę z konkretną lokalizacją.

Utwórz i zoptymalizuj wizytówkę Google Moja Firma

Załóż, uzupełnij wizytówkę swojej firmy, a następnie odbierz pocztówkę z kodem weryfikacyjnym, która zostanie wysłana do siedziby Twojej firmy. Pamiętaj o tym, by uzupełnić niezbędne informacje, zdjęcia, a w opisie dodać frazy kluczowe związane z Twoją działalnością (oczywiście, w naturalnym kontekście). Na koniec zadbaj o to, by w Twojej wizytówce systematycznie pojawiały się opinie klientów (najlepiej gdy lokalizacja urządzenia klienta, zgadza się z lokalizacją Twojej firmy). Unikaj więc kupowania opinii i dodawania ich hurtowo, w krótkim czasie. Algorytm Google jest mądrzejszy niż myślisz.

Pozyskuj linki z lokalnych serwisów

Pozyskiwanie wartościowych linków, odsyłających do Twojej strony, wspiera lokalne pozycjonowanie. Jak? Wraz z linkiem, taka witryna przekazuje część swojej “mocy" i “autorytetu" Twojej. Żeby pozyskać takie backlinki, zainwestuj w artykuły sponsorowane, udzielaj wywiadów dla lokalnych mediów, sponsoruj lokalne wydarzenia. Innymi słowy, zrób wszystko, żeby w lokalnych portalach pojawiały się wzmianki o Tobie i Twojej firmie (oczywiście z linkiem dofollow, takim, za którym podążą boty indeksujące).

Lokalne SEO — podsumowanie

Jak widzisz, lokalne pozycjonowanie obejmuje działania w obrębie strony WWW, jak i poza nią. Dlatego już na etapie tworzenia strony warto rozpocząć współpracę z ekspertem SEO, który przygotuje zalecenia optymalizacyjne dla strony. Dzięki temu, Twoja firmowa witryna stanie się widoczna dla potencjalnych klientów. Osób, które szukają w pobliżu, produktów lub usług, takich jak Twoje - zapytaj agencję seo.

 

.
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »