Narzędzia do email marketingu – co wybrać?

Wreszcie przyszedł moment na wybranie odpowiedniego narzędzia do email marketingu. A może jesteś na etapie jego zmiany? Oferty się jednak mnożą i zaczynasz mieć mętlik w głowie. Oto rzeczy, na które warto zwrócić uwagę, aby później nie żałować.

Email marketing - co to znaczy dobre narzędzie?

Email marketing jest jedną z najskuteczniejszych form komunikacji z odbiorcą. Zapewnia wysokie wyniki dostarczalności i open rate średnio na poziomie 30%. Ponadto, wspomniany kanał zajmuje trzecie miejsce pod względem najwyższego ROI wśród wszystkich kanałów medialnych. Kiedy zainwestujesz 1$ możesz otrzymać nawet 42$ zwrotu z inwestycji. I o ile wszystko zaczyna się od myśli - w Twoim przypadku początkiem jest wykreowanie idei komunikacji email marketingowej - to jest ona niczym bez odpowiedniego narzędzia. A dobre narzędzie to takie, które jest dopasowane do potrzeb Twoich i Twojego odbiorcy. Nie ma tu uniwersalnego przepisu, ale pokażę Ci, na co zwracać uwagę przy wyborze odpowiedniego narzędzia.

Email marketing - narzędzia a RODO i rozmieszczenie serwerów

Być może kusi Cię wizja skorzystania z zagranicznego narzędzia do email marketingu. Czy wiesz jednak, gdzie są rozmieszczone jego serwery? Zaczynam od tego, gdyż jest to jedna z fundamentalnych podstaw, kierująca nas ku dokonania odpowiedniego wyboru. Przy komunikacji z polskim i ogólnie europejskim odbiorcą ważnym jest, aby serwery były zlokalizowane na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego. W innym przypadku będziesz poddawany surowszym wymogom RODO oraz zmuszony wykonywać dodatkowe czynności, dotyczące powierzenia danych osobowych administratorowi. Będąc Polską firmą, w FreshMail zadbaliśmy o to, by nasze serwery były zlokalizowane na terenie EOG, by usprawnić pracę naszym klientom.

Narzędzia do email marketingu a budowa bazy odbiorców

Skorzystaj z takiego narzędzia, które będzie najbardziej wspomagać budowę Twojej bazy odbiorców. Dowiedz się, czy jest możliwość tworzenia m.in.:

  • landing page - dedykowanej strony, mającej na celu zebranie leadów;
  • pop-upów - wyskakujących okienek na stronie z możliwością np. zapisu do newslettera;
  • formularzy zapisów - na stale umieszczone formularze np. na stronie, zbierające emaile czy numery telefonów odbiorców.

Zobacz, czy wszędzie jest automatyczna regułka, informująca o wyrażeniu zgody - poinformuje Cię to, czy dana firma na pewno dba o RODO i politykę prywatności. We FreshMailu mamy możliwość skorzystania z kreatora formularzy i pop-upów, co ułatwia szybką pracę. Przy tym masz opcję skorzystania z jednego  z naszych szablonów. Dodatkowo, możliwe jest  i podpięcie go pod adres własnej domeny (dostępne od planu Growth).


Zastanów się, do czego jest Ci potrzebny email marketing

Przede wszystkim pomyśl, jakie emaile będziesz wysyłać. Przykładowo, blogerowi będzie wystarczyć newsletter wysyłany raz w miesiącu, informujący niewielką ilość odbiorców o nowych wpisach na blogu. Salon kosmetyczny będzie chciał powiadamiać o zbliżającym się terminie wizyty, nowych zabiegach bądź promocjach. Z kolei firma z branży e-commerce będzie potrzebować dużego planu - możliwości częstej wysyłki do dużej bazy odbiorców, dostępu kilkuosobowego zespołu do narzędzia, automatyzacji czy tworzenia wielu list odbiorców, jak w naszym planie Growth. I to właśnie na to warto zwrócić uwagę: na plany subskrypcji. Zobacz, czym się różnią, jakie dają możliwości i czy na pewno dbają o dywersyfikację i dopasowanie do różnych grup klientów. Przykładowo, nasze plany zostały zróżnicowane przede wszystkim pod kątem:

  • liczby odbiorców;
  • możliwości tworzenia danej liczby landing page;
  • liczby list odbiorców
  • dostępu do tworzenia webinarów;
  • ilości kont dostępowych.

Kiedy interesuje Cię określona wysyłka mailingu, cennik i dostępne opcje muszą odzwierciedlać jej jakość.

Narzędzia do email marketingu - nastawieni na klienta

Kiedy będziesz korzystać z danego narzędzia do email marketingu, jedno jest pewne -potrzebne Ci będą wiedza i opieka Biura Obsługi Klienta. Przy tym pierwszym warto jest zobaczyć, jakie materiały firma udostępnia na swojej stronie: czy prowadzi bloga, dodaje webinary, ma zamieszczone instrukcje. Przejdźmy do BOK - tu należy zwrócić uwagę na formę kontaktu - czat, telefon, czas odpowiedzi na zgłoszenie, godziny i dni otwarcia, możliwość zasięgnięcia zaawansowanej pomocy. Oczywiście, nie każdy klient ma takie same wymogi. Dlatego we FreshMail zadbaliśmy, aby dać do wyboru kilka planów wsparcia, które możesz przetestować w okresie testowym. W wyższych planach udostępniamy naszym klientom zaawansowane raporty, mające na celu pomoc w osiąganiu jeszcze lepszych wyników.

Komunikacja omnichannel

Dowiedz się, co dana firma oferuje oprócz narzędzia do email marketingu. Łączenie kanałów komunikacji daje dużo lepsze wyniki, niż jakbyś poprzestał na jednej rzeczy. Zobacz przykładowo, czy jest możliwość tworzenia webinarów. Landing page, email i webinar dadzą Ci możliwość zbierania większej ilości leadów i poszerzenia bazy odbiorców. Natomiast sms i email będą nie tylko zwiększać ilość dostarczonych wiadomości, ale również wzajemnie się uzupełniać, np. wysyłając sms po nieotwartym emailu. Koniecznie zwróć również uwagę, czy dane narzędzie daje możliwość wysyłki mailingu po API i i SMTP. Dotyczy to emaili transakcyjnych, a więc wysyłanych faktur, potwierdzeń rejestracji do newslettera czy też i złożenia zamówienia i nadania przesyłki.

Bezpieczny email - narzędzia, które budują reputację nadawcy

Niezwykle ważnym jest, aby wysłany email był bezpieczny i zapewniał ochronę przed phishingiem - zarówno dla odbiorcy, jak i dla Ciebie. Fałszywe emaile mogą mieć wpływ na negatywny wizerunek marki, zaufanie do firmy czy właśnie reputację nadawcy. Im niższy wynik reputacji, określany przez program pocztowy, tym bardziej prawdopodobnym jest, że trafisz do skrzynki spamu. Możesz jednak temu zapobiec. Jak? Zdaj się na narzędzie, które zapewni Ci zabezpieczenie wysyłanych emaili - mowa tu o DKIM, DMARC,SPF czy SMTP. By zwiększyć wynik reputacji koniecznie nawiąż współpracę również z takimi podmiotami, które mają podpisane umowy z dostarczycielami poczty.

Email marketing - narzędzia i wtyczki

Niejednokrotnie będzie potrzeba poszerzenia możliwości narzędzia, np. by wysłać email przy opuszczonym koszyku bądź z okazji urodzin odbiorcy z daną promocją. Dlatego zwracaj uwagę nie tylko na możliwości automatyzacji samego narzędzia, ale również wtyczki, które możesz podłączyć.

Artykuł sponsorowany

   

.
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »