Odpowiednia strategia SEO, czyli jak być widocznym w wyszukiwarce?

Chcesz zwiększyć sprzedaż? Najpierw zadbaj o to, aby Twoja oferta stała się widoczna dla klientów.

Podstawa to dobra strategia SEO, czyli przemyślane pozycjonowanie. Jak stworzyć dobry plan działania, który zapewni Ci sukces? Podpowiadamy.

Strategia SEO, czyli co?

Słyszysz "strategia SEO", a w głowie pojawiają Ci się skojarzenia z doborem słów kluczowych? To poniekąd dobry trop. No właśnie. Poniekąd. Dlaczego? Ponieważ aby pozycjonowanie było skuteczne, musisz potraktować SEO jako element strategii marketingowej Twojej firmy. Na te działania trzeba więc spojrzeć z szerszej perspektywy.

- SEO to przede wszystkim środek do osiągnięcia konkretnego celu: zwiększenia sprzedaży. Sukces pozycjonowania można więc ogłosić wtedy, kiedy widoczność w wynikach wyszukiwania przekłada się na konwersje. Takie, które można przeliczyć na prawdziwe pieniądze - wyjaśnia specjalista SEO z Agencji ECHO. - Aby osiągnąć taki rezultat, potrzeba nie tylko czasu. Przede wszystkim potrzebne są bardzo dobry plan działania oraz know-how niezbędne do jego wdrożenia w życie - dodaje.

Strategia SEO to zatem szeroko zakrojony plan, w którym słowa kluczowe są jednym z narzędzi prowadzących do osiągnięcia głównego celu - jest nim zwiększenie sprzedaży.

SEO strategia krok po kroku - jak to wygląda

Zastanawiasz się, jaka strategia SEO jest potrzebna Twojej firmie? Mówiąc najkrócej: dopasowana do specyfiki jej działania. Możesz jednak oczekiwać, że jej stworzenie będzie uwzględniać kilka kluczowych kwestii. Ten proces przebiegnie podobnie, niezależnie od tego, czy w grę wchodzi SEO B2B, czy B2C. Jak to wygląda w praktyce?

Analiza biznesu firmy

Pierwszym krokiem do przygotowania SEO strategii jest przyjrzenie się firmie, która ma być "pozycjonowana". Konieczne jest zapoznanie się ze specyfiką branży, sprzedawanymi produktami. Trzeba też określić USP (unikalną wartość sprzedażową, którą wyróżniają się jej rozwiązania), konkurencję na rynku oraz - najważniejsze - grupy docelowe klientów. Uwaga! Nie chodzi wyłącznie o płeć, wiek czy miejsce zamieszkania! Kluczowe są potrzeby tych osób, a także problemy, które Twoje produkty mogą pomóc rozwiązać. 

Gdy zrozumiesz, jak możesz wesprzeć potencjalnych klientów, będzie łatwiej wdrożyć wszystkie elementy strategii marketingowej.

Tworzenie strategii SEO to więcej niż określenie słów kluczowych. Trzeba dogłębnie zrozumieć dany biznes, aby pozycjonowanie miało sens.

Analiza fraz kluczowych

Kiedy dobrze rozumie się specyfikę prowadzonego biznesu, można przejść do wspomnianej już analizy słów kluczowych. Na czym powinna ona polegać? 

  • Po pierwsze, należy wyodrębnić najistotniejsze frazy dla danej branży i firmy oraz zbadać ich potencjał (tj. popularność wyszukiwania czy konkurencyjność). Aby to zrobić, najlepiej zastosować zaawansowane narzędzia SEO.
  • Po drugie, należy przyjrzeć się intencjom wpisywania danych fraz w wyszukiwarkę oraz temu, czy są one zgodne z charakterem oferty firmy. Słowa kluczowe, które potencjalny klient wpisuje, bo chce znaleźć produkt, który masz w portfolio, zdecydowanie są warte dalszego zainteresowania.
  • Po trzecie, trzeba rozplanować wykorzystanie słów kluczowych na różnych etapach lejka zakupowego - tak, aby odpowiednie frazy kierować do osób wstępnie "rozeznających temat" i do tych, które już są niemal gotowe do zakupu.

Audyt SEO strony internetowej

Gdy już wiadomo, na jakie słowa kluczowe powinna być pozycjonowana strona, żeby była widoczna dla klientów z grup docelowych, trzeba sprawdzić, jak wygląda jej aktualna sytuacja. Na tym właśnie polega audyt SEO. Eksperci sprawdzają, czy serwis spełnia techniczne oraz "treściowe" wymogi pozycjonowania. Przygotowują też listę rekomendacji do wdrożenia. Może być np. potrzebna nowa strona www lub odświeżenie/przebudowanie obecnej.

Planowanie treści do serwisu

Na tym etapie określa się, jakie nowe teksty powinny powstać na stronę - tak do zakładek ofertowych, jak i na bloga firmowego. Muszą one poruszać tematy interesujące klientów z grup docelowych oraz zawierać określone frazy.

Strategia linkbuilding

Zwiększanie widoczności strony to także działania linkbuildingowe - chodzi o gościnne posty, współpracę z mediami czy publikację artykułów sponsorowanych.

Ważnymi elementami strategii SEO są także regularne mierzenie efektów działań oraz ich ciągła optymalizacja. Podążając tak wytyczoną drogą, można osiągnąć długofalowe efekty. Pamiętaj, że jeśli potrzebujesz pomocy na którymkolwiek etapie budowania strategii SEO, zawsze możesz się zgłosić do ekspertów. 

artykuł sponsorowany
materiały promocyjne
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »