Pozyskiwanie wartościowych linków - dlaczego jest takie ważne?
Pozyskiwanie linków do strony, którą chce się wypromować, wciąż ma ogromny wpływ i warto robić to regularnie. Zmieniło się jednak kilka istotnych rzeczy, zanim więc zaczniesz zdobywać linki lub zlecisz to zadanie agencji, sprawdź najnowsze zalecenia związane z tym, jak dzięki linkom prowadzić pozycjonowanie stron.
Skuteczna agencja seo może udzielić ci wszystkich niezbędnych informacji na temat tego, jakie działania seo podjąć, aby zaistnieć w wyszukiwarce google. Czasami jednak klienci chcą najpierw spróbować poprawy widoczności strony własnymi siłami, co również może przynieść efekty. Poniżej znajdziesz przydatne informacje na temat wpływu wartościowych linków oraz innych działań, dzięki którym zwiększysz pozycje w wynikach wyszukiwania.
Odkąd powstały pierwsze strony internetowe, twórcom zależało na tym, aby internauci trafili do nich, a nie do konkurencji. Dzięki temu mogli oferować im różne produkty i wyświetlać reklamy, a tym samym zarabiać. Marketing internetowy stał się więc niezbędny. Jeżeli jedna strona miała ciekawszą treść lub była lepiej zrobiona od innej, mogło to przekonać internautów do jej odwiedzenia. Problem pojawiał się wtedy, gdy nikt nie znał danej witryny. W takim przypadku sprawdzały się dwie rzeczy. Pierwszą była optymalizacja słów kluczowych na stronie, która obecnie nie jest już wykorzystywana. Drugą, którą stosuje się do tej pory, jest wzrost pozycji strony dzięki linkom. O ile jednak kilka lat temu wystarczyły duże ilości dowolnych linków, aby strona pojawiała się w wynikach google, to teraz znaczenie ma ich jakość. Jeżeli więc uda ci się zdobyć wartościowe linki, może to podnieć pozycję strony.
Skuteczny marketing wymaga doświadczenia i dostępu do narzędzi, na które osoby niezajmujące się tym zawodowo czasami nie chcą wydawać pieniędzy. Najlepsze efekty można więc uzyskać dzięki powierzeniu opieki skutecznej agencji, ale oczywiście w przypadku braku środków można wybrać łatwe słowa kluczowa i spróbować pozycjonować stronę w google na własną rękę. Takie rozwiązanie można polecić osobom, których strona internetowa ma formę bloga lub portfolio. Wówczas zwiększenie ruchu na stronie może nastąpić szybko i bez potrzeby zatrudniania specjalistów seo. Inaczej to wygląda w przypadku strony internetowej ecommerce, na której sprzedawane są usługi lub produkty. Tutaj nawet najlepsze linki nie wystarczą, więc potrzebna jest również optymalizacja strony oraz inne usługi seo.
Dobra agencja SEO zajmie się wówczas pozyskiwaniem dobrych linków, dzięki którym twój sklep może zyskać wielu potencjalnych klientów. Do tego dojdą działania z zakresu content marketingu, bez których ciężko przeskoczyć konkurencję. Zanim jednak firma zajmie się pozycjonowaniem stron www, będzie musiała przeprowadzić audyt seo. Można wówczas uzyskać informacje na temat tego, jakie rzeczy trzeba poprawić, aby pozycjonowanie sklepów i innych stron było efektywne. Jeżeli firma działa na terenie jednej miejscowości, agencja może zaproponować pozycjonowanie lokalne, które przełoży się na szybki wzrost zapytań.
Chociaż każdy może spróbować samodzielnie optymalizować witrynę, to jednak działania w wykonaniu agencji seo przełożą się nie tylko na zwiększenie widoczności, ale również na optymalizację konwersji. Jest to szansa dla twojej firmy, więc agencje są jak najbardziej potrzebne.