Revo Technologies o fenomenie płatności odroczonych

Płatności odroczone z ang. Buy Now Pay Later (BNPL) cieszą się coraz większą popularnością. Na świecie wolumen rynku BNPL jest szacowany na 180 mld dolarów, a tempo wzrostu rok do roku sięga 30 proc. Według szacunków Revo Technologies - wiodącego dostawcy usług finansowania zakupów w Europie Środkowo-Wschodniej, działającego pod marką Mokka, w ciągu najbliższych lat rynek płatności odroczonych będzie rósł w tempie dwucyfrowym.

Popularność płatności odroczone zawdzięczają umożliwieniu konsumentom otrzymania produktu lub usługi i zapłaceniu za nie później, najczęściej do 30 dni. Dodatkowo, w tym czasie klient nie ponosi żadnych kosztów związanych z wyborem tej metody płatności.

Coraz bardziej świadomi i wymagający konsumenci poszukują szerokiego wachlarza przejrzystych cenowo, wygodnych i elastycznych rozwiązań finansowych. Jak podaje Revo Technologies do tej grupy klientów, najczęściej zaliczają się osoby w wieku od 18 do 35 lat, robiące zakupy związane z modą, sprzętem RTV AGD, wyposażeniem wnętrz oraz produktami zdrowotnymi i kosmetycznymi. Są to osoby zainteresowane innowacyjnymi metodami płacenia za swoje zakupy. Odchodzą od tradycyjnych produktów bankowych na rzecz rozwiązań szybszych, mniej skomplikowanych i bardziej transparentnych. Płatności odroczone stały się już popularną metodą płatności w e-commerce, więc konsumenci w naturalny sposób spodziewają się tych samych doświadczeń w pozostałych kanałach dystrybucji. Dlatego, poza sklepami on-line, Revo oferuje swoim klientom możliwość zakupu metodą BNPL także w sklepach stacjonarnych.

Do popularności BNPL przyczynia się także fakt, że konsumenci coraz częściej oczekują natychmiastowej gratyfikacji i cenią swój czas. Przykładowo, rozwiązanie opracowane przez Revo Technologies, zaledwie w minutę daje możliwość rejestracji w usłudze oraz odroczenia lub podzielenia płatności na części.

Dodatkowo, metoda BNPL jest przydatnym elementem przemyślanego zarządzania domowym budżetem. Szczególnie pomocna bywa przy planowanych zakupach wybranych wcześniej artykułów np. RTV AGD, które zostają objęte atrakcyjną promocją. Skorzystanie z ceny ograniczonej czasowo na wybrany produkt, nawet jeśli jego nabycie planowane było za jakiś czas, jest bardzo popularne wśród klientów Mokka , tzw. smart shopperów. Ponadto różnorodność funkcjonalności i dostępnych metod płatności odroczonych, w tym wirtualna karta płatnicza, czy przelanie na konto środków z przyznanego limitu zakupowego, wpisują się w ideę "płać jak chcesz" będącą mottem przewodnim marki Mokka.

Usługa BNPL jest także coraz bardziej doceniana przez sklepy. Jak podaje Revo Technologies, zapewniając szerokie i elastyczne spektrum finansowania zakupów od 30 dni do nawet 24 miesięcy, Mokka wpływa pozytywnie na podjęcie decyzji zakupowej przez klientów, a także zwiększa wartość zakupów oraz lojalność klientów. Obecnie tę metodę płatności oferuje już ponad 30 proc. Polskich e-sklepów.  

Według badań przeprowadzonych na zlecenie  Revo Technologies, w Polsce już co 3 Polak chce korzystać z płatności odroczonych, a regularnie płaci nimi zarówno w sklepach online, jak i stacjonarnych, co 10 Polak.

Artykuł sponsorowany

 

.
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »