Zdalny pulpit – czym jest i jak z niego korzystać?

W 2020 roku pracownicy, którzy mogli wykonywać swoje obowiązki poza siedzibą przedsiębiorstwa, bardzo często korzystali z takiej możliwości. Firmy narzucały wręcz taką formę, aby dbać o bezpieczeństwo swoich specjalistów. Praca z domu nie oznacza jednak, że zatrudnieni nie mogą korzystać z zasobów komputerów, na których pracują na co dzień. Jest to jak najbardziej możliwe dzięki zdalnemu pulpitowi. Jak go używać?

Zdalny pulpit - co to znaczy?

Trudno jest sobie wyobrazić, żeby pracownik mógł zabrać z firmy komputer, na którym wykonuje swoje obowiązki - m.in. z tego względu, że na dyskach tego urządzenia zapisane są cenne dla przedsiębiorstwa dane, które powinny być chronione. W domu ciężko o odpowiednie do tego warunki. Rozwiązaniem problemu jest zdalny pulpit, czyli możliwość uzyskania dostępu do zasobów danego sprzętu z dowolnego miejsca, w którym masz połączenie z siecią. Za jego pomocą do twojej dyspozycji może być to samo oprogramowanie, na którym na co dzień pracujesz, a dzięki zastosowaniu sprawdzonego narzędzia połączenie będzie bezpieczne.

Reklama

Obostrzenia związane z pandemią koronawirusa spowodowały, że dla wielu przedsiębiorstw korzystanie ze zdalnego pulpitu stało się jedynym sposobem na zapewnienie ciągłości procesów w firmie. Według danych Polskiego Instytutu Ekonomicznego tylko 27 proc. zatrudnionych w Polsce ma możliwość pracy zdalnej, a wynika to z rodzaju wypełnianych obowiązków. Przedstawiciele niektórych zawodów - pracownicy produkcji, branży budowlanej czy transportowej - nie mogą pracować z domu. Dla wielu przedsiębiorstw praca zdalna była absolutną nowością, ale część firm dawała zatrudnionym taką możliwość już wcześniej. Przed pandemią, według danych z raportu Koalicji Bezpieczni w Pracy zatytułowanego "Bezpieczeństwo pracy w Polsce 2020. Wpływ pandemii koronawirusa na polski rynek pracy", tylko 16 proc. pracodawców oferowało możliwość pracy zdalnej, natomiast po jej ogłoszeniu odsetek takich firm zwiększył się do 95 proc. Wynikało to m.in. z tego, że umożliwienie pracownikom wykonywania obowiązków na odległość nie wymagało od przedsiębiorstw dużych inwestycji. Wystarczyło postawić na odpowiednie oprogramowanie.

Zdalny pulpit - jaki program wybrać?

Firmy mają do wyboru wiele aplikacji, które umożliwiają pracę zdalną, ale powinny stawiać wyłącznie na rozwiązania sprawdzone, cenione na rynku i rozwijane. Jeśli szukasz solidnego programu, to weź pod uwagę:

  • Anydesk - aplikacja, dzięki której możesz sobie zapewnić szybki przesył danych i niewielkie opóźnienia, nawet przy wysokiej rozdzielczości ekranu czy niskiej przepustowości rzędu 100 kb/s. Z tego oprogramowania skorzystasz na różnych systemach operacyjnych i platformach. Według producenta program ten pobrano już ponad 300 mln razy. Dostępne są różne jego wersje - możesz wybrać liczbę sesji odpowiednią dla potrzeb swojej firmy.
  • Teamviewer- program, który cieszy się ogromnym zainteresowaniem. Według producenta jednocześnie korzysta z niego nawet 45 mln urządzeń. To oprogramowanie umożliwia zdalne korzystanie z pulpitu z poziomu wielu sprzętów, drukowanie z systemów macOS i Windows, dostęp do komputerów i ich kontrolę, a także udostępnianie plików. Program jest bezpieczny i bardzo łatwy w obsłudze - do rozpoczęcia połączenia wystarczy dosłownie kilka kliknięć. Oferowanych jest kilka wersji, które różnią się funkcjami, liczbą użytkowników i liczbą sesji.


Oba programy powinny spełnić oczekiwania przedsiębiorców i ich pracowników. Zapewniają one zatrudnionym możliwość bezpiecznej i płynnej pracy w domu, z dostępem do zasobów komputera, który znajduje się w siedzibie firmy lub w dowolnym innym miejscu. Wystarczy mieć dostęp do Internetu.

.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »