Jak złożyć wniosek o emeryturę? ZUS musi dostać komplet dokumentów

Justyna Nachman

Oprac.: Justyna Nachman

Aby otrzymać emeryturę należy złożyć komplet niezbędnych dokumentów do wybranej placówki ZUS.
Aby otrzymać emeryturę należy złożyć komplet niezbędnych dokumentów do wybranej placówki ZUS.123RF/PICSEL

Spis treści:

  1. W jakiej formie można złożyć wniosek o emeryturę?
  2. Jak złożyć wniosek o emeryturę osobiście lub pocztą?
  3. Jak złożyć wniosek o emeryturę przez internet?

W jakiej formie można złożyć wniosek o emeryturę?

  • osobiście w najbliższej terenowej jednostce organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych;
  • przez internet za pośrednictwem Platformy Usług Elektronicznych Zakładu Ubezpieczeń Społecznych (PUE ZUS);
  • pocztą na adres najbliższej terenowej jednostki organizacyjnej ZUS.

Jak złożyć wniosek o emeryturę osobiście lub pocztą?

  • umowy o pracę;
  • opinie o pracy;
  • wpisy w starym dowodzie osobistym (tzw. książeczkowym);
  • legitymacje służbowe;
  • legitymacje związków zawodowych;
  • pisma, które kierował do niego pracodawca;
  • kopie lub odpisy dokumentacji osobowej lub płacowej wydane przez jednostkę upoważnioną do przechowywania dokumentacji zlikwidowanych zakładów pracy;
  • zeznania świadków.

Zobacz również:

Emerytura dla urodzonych między 1949 a 1968. Bez tego dokumentu nie wypłacą
Emerytury

Emerytura dla urodzonych między 1949 a 1968. Bez tego dokumentu nie wypłacą

Przemysław Terlecki
Przemysław Terlecki

    Jak złożyć wniosek o emeryturę przez internet?

    Zobacz również:

    Zwolnienie z opłat za śmieci dla emerytów. Tak zaoszczędzisz pieniądze.
    Gospodarka

    Zwolnienie z opłat za śmieci dla emerytów. Tak zaoszczędzisz pieniądze

    Przemysław Terlecki
    Przemysław Terlecki
      Porzucił korporację, założył własny biznes. Robert Maciąg: Prawdziwa szkoła życiaBartosz BednarzINTERIA.PL
      Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?