Konto on-line w Commercial Union OFE
Konto on-line, nowa usługa Commercial Union Otwartego Funduszu Emerytalnego BPH CU WBK umożliwia klientom sprawdzanie poprzez Internet stanu swojego rachunku w funduszu oraz ostatnich 24 dokonanych na nim operacji (np. księgowań wpłaty składek z ZUS, wypłat lub wypłat transferowych).
Klienci, którzy chcą korzystać z usługi Konto on-line, otrzymują numer ePIN. W tym celu należy wydrukować formularz znajdujący się na stronie internetowej funduszu i przesłać go pocztą pod adresem OFE. Klient otrzymuje numer ePIN również pocztą. Aby odczytać stan i historię rachunku, należy poprawnie wpisać numer rachunku oraz numer ePIN. Transmisja danych pomiędzy przeglądarką a serwerem realizowana jest przy zastosowaniu protokołu SSL, zapewniającego bezpieczeństwo przesyłanych informacji.
Rozwiązanie polegające na przesyłaniu wniosków oraz numerów ePIN pocztą przyjęlismy ze względu na bezpieczeństwo klientów, gdyż w Polsce na razie nie ma ustawodawstwa regulującego stosowanie podpisu elektronicznego w obrocie prawnym. Gdy rozwiązania takie zostaną wprowadzone, CU OFE rozważy, w jaki sposób będzie można je zastosować
w usłudze Konto on-line - powiedział Zygmunt Kostkiewicz, prezes zarządu Commercial Union PTE BPH CU WBK.
Klienci CU OFE mają też możliwość sprawdzania stanu rachunku w funduszu przy pomocy karty emerytalnej w bankomatach Banku Przemysłowo-Handlowego, Wielkopolskiego Banku Kredytowego i Banku Zachodniego. Kartę można wykorzystywać w 312 bankomatach BPH oraz w 463 bankomatach WBK i Banku Zachodniego pracujących w zintegrowanej sieci. Bankomaty rozmieszczone są w całym kraju.
Commercial Union OFE zajmuje pierwsze miejsce wśród funduszy emerytalnych pod względem liczby klientów (ponad 2,4 mln) oraz pod względem wartości aktywów (ponad
2,56 mld zł - stan na koniec listopada 2000 roku).