Koszty rejestru członków

Większość PTE powierza prowadzenie rejestru na podstawie umowy, firmom zewnętrznym. Kilka PTE prowadzi rejestr samodzielnie.

Większość PTE powierza prowadzenie rejestru na podstawie umowy, firmom zewnętrznym. Kilka PTE prowadzi rejestr samodzielnie.

Istnieje też duża rozpiętość kosztów przypadających na jeden rachunek, co nie do końca chyba można wyjaśnić różnicami w zakresie świadczonych w ramach umowy usług. Tym niemniej, analiza ilościowa danych o kosztach usług transferowych w l. 2000 - 2003 pozwala na sformułowanie następujących obserwacji:

Koszty tego rodzaju usługi w l. 2000-2002, w skali całej branży wyniosły w sumie 600 mln zł; w przeliczeniu na 10 mln rachunków daje to około 60 zł/rach., czyli 20 zł rocznie;

przez cały okres utrzymuje się duża rozpiętość odnotowywanych kosztów, od ponad 70 zł na członka (PTE PZU w 2001 r.) do niecałych 2 zł (AIG PTE w l. 2000 - 2002);

Reklama

nastąpił spadek kosztów w tej pozycji z 255 mln zł w 2001 r. do 148 mln w 2002 r.; w 2002 r. żadne PTE nie odnotowało istotnego wzrostu tej kategorii kosztów w stosunku do 2001 r. Koszty spadły znacząco w tych PTE, w których były najwyższe: w PTE PZU z 70 na 20 zł/czł., w Sampo PTE z 30 na 10 zł/czł.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: PTE
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »