ALLIANZ: Perspektywy w pakietach i produktach
Ubezpieczeniami pakietowymi Allianz planuje zdobyć klientów instytucjonalnych.
Grupa Allianz planuje zdobyć w ciągu 2-3 lat 4-proc. udział w polskim rynku
ubezpieczeń majątkowych (obecnie ma 2 proc.) i 3-proc. udział w ubezpieczeniach
życiowych.
Mamy szansę zdobyć czwartą pozycję wśród ubezpieczycieli majątkowych i
piątą wśród towarzystw ubezpieczeń na życie - uważa Paweł Dangel, prezes TU Allianz
Życie i TU Allianz.
W tym roku oba towarzystwa swoją ofertę skierują głównie do
klientów instytucjonalnych. Ponad 50 proc. składki zbieranej w koncernie Allianz
pochodzi właśnie od tej grupy klientów i dlatego zamierzamy kontynuować taką strategię
w Polsce - zapowiedział prezes Dangel na wczorajszej konferencji prasowej. W I
kwartale tego roku TU Allianz zebrał już 94,2 mln zł składek, a Allianz Życie - 19,3 mln
zł. W tym roku spółka planuje zebrać ok. 400 mln zł składek. Mają w tym pomóc m.in.
nowe produkty. Rynek oczekuje ubezpieczeń sprzedawanych w pakietach i takie też
produkty zamierzamy zaoferować - mówił Paweł Dangel.
Działająca od niespełna
czterech lat grupa Allianz ubezpiecza w Polsce już ok. 70 różnych ryzyk. Teraz
wprowadziła trzy nowe produkty niszowe i, jak zapowiedział Jerzy Visan, dyrektor
departamentu ubezpieczeń grupowych na życie w Allianz, to dopiero początek oferty,
jaką firma zamierza wprowadzić na rynek w tym roku.
Trzy nowe polisy obejmują: poważne zachorowania dzieci (dotyczy 8 najcięższych
chorób, m.in. nowotworów złośliwych, zapalenia mózgu i śpiączki), poważne
zachorowania współmałżonka (obejmuje 9 najcięższych schorzeń, m.in. zawał serca,
udar mózgu, stwardnienie rozsiane) oraz fundusz inwestycyjny, który w przypadku umów
grupowych nie jest obligatoryjny - można do niego przystąpić w dowolnej fazie trwania
umowy ubezpieczenia.