Awaria w mBanku. Problem z autoryzacją
W mBanku występowały problemy z mobilną autoryzacją oraz płatnościami BLIK. Klienci sygnalizowali też spowolniony proces logowania się do aplikacji mobilnej. mBank poinformował, że po 12.40 wszystkie funkcje zostały przywrócone i powinny działać.
W mBanku od godziny 10:50 występują problemy z mobilną autoryzacją. Klientów przepięliśmy na autoryzację SMS. Pracujemy nad szybkim przywróceniem tej funkcji - poinformował na Twiterze Piotr Rutkowski z biura prasowego mBanku.
Mobilna autoryzacja to jeden ze sposobów autoryzacji, którą wybierają klienci. Jeśli nie działa, bank ma możliwość automatycznego przepięcia na autoryzację sms-ową.
Niektórzy klienci sygnalizowali też przejściowe problemy z płatnościami BLIK oraz spowolnienie działania aplikacji, zwłaszcza przy logowaniu.
Tego typu awarie zdarzają się w bankach dość często, na szczęście w większości przypadków są szybko usuwane. W ostatni piątek problemy z logowaniem do swoich kont mieli klienci Alior Banku.
Dwa tygodnie temu poważną awarię miał ING Bank Śląski. Były problemy z dostępem do bankowości internetowej i mobilnej oraz płatnościami kartą. Przedłużające się problemy techniczne z dostępem do konta zaliczył niedawno także Volkswagen Bank.
krześ