Bank Pekao S. A. znów najlepszy w Polsce. Za co został doceniony?
Magazyn "The Banker”, będący częścią grupy The Financial Times, już drugi rok z rzędu uhonorował Bank Pekao S.A. prestiżowym tytułem "Bank of the Year in Poland”. Międzynarodowe grono ekspertów doceniło m.in. bogatą ofertę produktów, działania wspierające przedsiębiorców w pozyskiwaniu funduszy unijnych czy też innowacyjne rozwiązania zwiększające cyberbezpieczeństwo klientów.
Organizowany przez "The Banker" konkurs "Bank of The Year" to jedno z najbardziej prestiżowych wyróżnień w branży bankowej. Magazyn, istniejący od 1926 roku, dostarcza informacje oraz analizy na temat globalnego rynku finansowego. W konkursie ,,Bank of the Year’’, banki ocenia się m.in. pod kątem osiągania stabilnych wyników finansowych, wdrażania innowacji oraz umiejętności reagowania na zmieniające się warunki rynkowe.
- Jesteśmy dumni, że Bank Pekao został wyróżniony nagrodą "Bank of the Year". Przyjmujemy to jako uznanie dla realizowanych przez nas kluczowych inicjatyw i produktów. Te sukcesy nie byłyby możliwe bez zaufania klientów, którzy są w centrum naszych działań. Sektor bankowy stoi obecnie w obliczu wielu wyzwań takich jak zmieniające się oczekiwania, ale również bezpieczeństwo wobec nowych zagrożeń, zwłaszcza w cyberprzestrzeni. Nadal będziemy inwestować w nowoczesne technologie, odpowiednie kadry i infrastrukturę, aby skutecznie odpowiadać na potrzeby klientów i zapewniać najwyższy poziom usług i bezpieczeństwa — powiedział Robert Sochacki, wiceprezes Banku Pekao S.A., który na gali w Londynie odbierał nagrodę dla banku.
Kapituła konkursu zwróciła szczególną uwagę na nowości wprowadzone przez Bank Pekao S.A. w 2024 roku. Wśród nich wyróżnia się platforma "Fundusze z Żubrem", która umożliwia przedsiębiorcom wyszukiwanie dotacji unijnych. To pierwsze tego typu narzędzie w Polsce, oferujące prosty interfejs i zaawansowane filtry, które pomagają użytkownikom znaleźć programy wsparcia dopasowane do ich potrzeb.
Bezpieczeństwo klientów to kolejny z kluczowych obszarów działań Banku Pekao S.A. W listopadzie wprowadzono funkcję pozwalającą na weryfikację tożsamości pracownika banku podczas rozmowy telefonicznej. Klienci mogą obecnie otrzymać powiadomienie push w aplikacji PeoPay lub komunikat w serwisie internetowym Pekao24, zawierający dane rozmówcy.
Ponadto, bank uruchomił także kampanię edukacyjną "Bądźmy #CYBERczujni". Jej celem jest zwiększenie świadomości Polaków na temat cyberbezpieczeństwa.
Jednocześnie Bank Pekao S.A. rozwija także swoje produkty finansowe, ułatwiając klientom oszczędzanie. W tym roku w aplikacji PeoPay i serwisie internetowym Pekao24 udostępniono funkcję Skarbonek. To narzędzie pozwala na odkładanie środków na wybrane cele, takie jak podróż czy większe zakupy.
Klienci mogą zdefiniować nazwę i cel Skarbonki, ustalić kwotę regularnych wpłat, a także wybrać datę zakończenia oszczędzania. Skarbonki można zasilać jednorazowo lub poprzez zlecenia stałe, a postępy w oszczędzaniu są dostępne w aplikacji w czasie rzeczywistym. Produkt jest dostępny zarówno dla dzieci, jak i dorosłych, co czyni go uniwersalnym rozwiązaniem wspierającym zarządzanie finansami osobistymi.
Bank Pekao S.A. nie zapomina również o swoich pracownikach, a szczególną uwagę poświęca kobietom, które stanowią ponad 70 proc. zatrudnionych. Z myślą o nich powstał program rozwojowy "Bez cukru", oferujący warsztaty z zakresu przywództwa, zarządzania czasem, budowania marki osobistej oraz godzenia życia zawodowego z rodzinnym. Inicjatywa ma na celu wspieranie rozwoju zawodowego kobiet i umożliwienie im wymiany doświadczeń.
Bank Pekao S.A. to druga co do wielkości instytucja bankowa w Polsce, obsługująca ponad 7 milionów klientów. Jest liderem w obsłudze korporacji, private banking oraz zarządzaniu aktywami.