Bank Śląski zmienia numery kont
27 stycznia br. zmieniły się numery rachunków prowadzonych przez ING Bank Śląski.
Od tego dnia na wyciągach, potwierdzeniach dokonania transakcji oraz innych dokumentach przygotowywanych przez Bank będą one przedstawiane w nowej formie. Jest to związane z wprowadzaniem w polskim systemie
bankowym nowego standardu numeru rachunku bankowego (NRB), dostosowanego do wymagań międzynarodowych, który umożliwi:
- ujednolicenie numeracji rachunków bankowych we wszystkich polskich bankach,
- usprawnienie i przyspieszenie rozliczeń transakcji krajowych,
- zmniejszenie liczby reklamacji związanych z błędną numeracją.
Nowy numer jest rozwinięciem dotychczas stosowanych numerów. Składa się z 26 cyfr, z których:
- dwa pierwsze znaki stanowi 2-cyfrowa liczba kontrolna,
- osiem kolejnych, to 8-cyfrowy numer rozliczeniowy oddziału Banku,
- szesnaście ostatnich stanowi 16-cyfrowy numer rachunku nadawany przez bank.
Poniżej prezentujemy sposoby zapisu nowych numerów, warunkujące prawidłowe zlecanie transakcji bankowych:
- w postaci elektronicznej, np. w systemie bankowości internetowej, nowy numer zapisuje się w postaci ciągu znaków: nnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn,
- na papierowym nośniku informacji, np. formularzu polecenia przelewu lub wpłaty gotówkowej, nowy numer zapisuje się w następujący sposób: nn nnnn nnnn nnnn nnnn nnnn nnnn, oddzielając odstępem poszczególne grupy cyfr,
- na formularzu polecenia przelewu lub wpłaty gotówkowej zgodnym z wzorem przewidzianym w odrębnych przepisach oraz stosowanej normie, w których każdy znak NRB wpisuje się w oddzielnej kratce, nowy numer zapisuje się podobnie jak w postaci elektronicznej jako ciąg znaków: nnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn.
Zgodnie z wytycznymi Prezesa NBP (Zarz. Nr 5/2002 z dn. 6.05.2002 r.) nowe numery będą początkowo funkcjonować równolegle ze starymi. W tym czasie będą Państwo mogli poinformować wszystkie instytucje o zmianie numerów swoich rachunków (w możliwie najkrótszym czasie zalecamy przekazanie nowych numerów do zakładu pracy, ZUS, US itp.).
Od 1 lipca 2004 roku w polskim systemie bankowym funkcjonować będą wyłącznie nowe numery.
Informacje o tym, jak zmienił się numer rachunku można uzyskać u pracowników oddziałów oraz przez serwis operatorski HaloŚląski (0 800 10 20 30) - dla jego użytkowników.