Banki ogłosiły weekendowe przerwy. Będą problemy z aplikacjami i Blikiem
W najbliższych dniach klienci kilku banków muszą liczyć się z komplikacjami w związku z prowadzonymi pracami modernizacyjnymi. Długą przerwę w działalności niektórych usług zapowiedział na niedzielę największy polski bank - PKO BP.
Spodziewane są problemy głównie z płatnościami w internecie, aplikacjami mobilnymi i Blikiem. Dotyczą one banków:
- PKO BP
- ING Bank Śląski
- Santander Bank Polska
- BOŚ Bank
- VeloBank
- Bank Pocztowy
- Nest Bank
- Toyota Bank
Z powodu prac technicznych w PKO BP w niedzielę (17 marca) od godz. 00:00 do godz. 12:00 nie będzie można korzystać:
- z serwisu internetowego i telefonicznego iPKO i iPKO biznes
- funkcji otwartej bankowości (Open Banking)
- funkcji wielowalutowej dla karty do konta
- płatności w sklepach internetowych za pomocą usługi "Płacę z iPKO"
W czasie przerwy aplikacja iPKO Biznes mobile będzie niedostępna, a aplikacją IKO będzie można wypłacać pieniądze z bankomatów oraz płacić w sklepach stacjonarnych i internetowych tylko za pomocą Blika.
Wszystkie karty będą działać w bankomatach i sklepach stacjonarnych. W ramach ochrony internetowych płatności kartą 3D-Secure 2 dostępna będzie tylko autoryzacja kodem SMS i PIN-em do karty.
W ING Banku Śląskim w niedzielę (17 marca) od godz. 0:00 do godz. 12:00 mogą wystąpić utrudnienia w przelewach natychmiastowych oraz w przelewach na telefon Blik z ING do PKO BP. Z powodu prac prowadzonych przez bank PKO BP przelewy te nie będą przyjmowane.
W niedzielę (17 marca) od godz. 0:30 do godz. 3:00 aplikacja mobilna i bankowość internetowa Moje ING będą działać w podstawowym zakresie. W trakcie przerwy klienci będą w stanie sprawdzać stan kont i zlecać wykonanie przelewów, z wyjątkiem przelewów ekspresowych.
Pozostałe funkcje, w tym historia transakcji oraz zmiany w posiadanych produktach i zamawianie nowych będą niedostępne. Nie będzie można również korzystać z płatności kodami Blik.
Płatności i wypłaty kartami debetowymi i kredytowymi będą w czasie przerwy działały bez przeszkód.
Dodatkowo, w sobotę (16 marca) od godz. 8:00 do godz. 20:00 niedostępny będzie moduł Makler w systemie bankowości internetowej.
Z powodu prac modernizacyjnych w Santander Banku w nocy z soboty na niedzielę (16/17 lutego) nie będą działać:
- bankowość internetowa (w godz. 23:00 - 6:00)
- aplikacja mobilna (23:00 - 6:00)
- przelewy natychmiastowe (21:00 - 6:00)
- płatności w sklepach internetowych (21:00 - 6:00)
- Blik (21:00 - 6:00)
- Kantor Santander (23:00 - 6:00)
W tym czasie bez zakłóceń działać będą karty, bankomaty i wpłatomaty.
Z powodu prac technicznych w BOŚ Banku w nocy z piątku na sobotę (15/16 marca) od godz. 22:00 do godz. 19:00 system i aplikacja mobilna BOŚBank24, usługa mojeID oraz TeleBOŚ będą niedostępne. Infolinia Banku będzie dostępna w ograniczonym zakresie
Z powodu prac serwisowych w VeloBanku w nocy z piątku na sobotę (15/16 marca) od godz. 23:50 do godz. 8:40 nie będą działać:
- bankowość internetowa
- bankowość mobilna
- Blik
- opcja płatności kartą online
Bez zakłóceń będzie można wpłacać i wypłacać gotówkę z bankomatu za pomocą karty, a także płacić kartą płatniczą oraz zbliżeniowo poprzez telefon, zegarek i opaskę w sklepach stacjonarnych.
Z powodu prac technicznych w Banku Pocztowym mogą wystąpić trudności dotyczące funkcjonowania kart:
- w niedzielę (17 marca) od godz. 2:00 do godz. 7:00 wystąpi brak możliwości pobrania danych karty w bankowości elektronicznej, w tym kodu CVC2, brak możliwości zamówienia karty wirtualnej w trybie online, oraz wstrzymana będzie możliwość wykonywania transakcji 3Dsecure wymagających uwierzytelnienia poprzez podanie kodu wysyłanego przez SMS (nie dotyczy to transakcji w internecie, które wymagają uwierzytelnienia 3D Secure w bankowości elektronicznej)
- w niedzielę (17 marca) od godz. 3:00 do godz. 7:00 wystąpi brak możliwości przyłączania kart do portfeli cyfrowych XIAOMI PAY/ GARMIN PAY/ GOOGLE PAY/APPLE PAY
- we wtorek (19 marca) od godz. 0:00 do godz. 3:00 mogą wystąpić krótkotrwałe problemy w dokonywaniu transakcji bezgotówkowych i gotówkowych kartami płatniczymi, w tym transakcji mobilnych realizowanych za pośrednictwem portfeli cyfrowych
Z powodu prac modernizacyjnych w Nest Banku w niedzielę (17 marca) od godz. 0:30 do 2:00 klienci będą mogli zalogować się do bankowości internetowej czy aplikacji mobilnej, ale aktualny stan konta dostępny będzie po zakończeniu prac. W czasie przerwy niemożliwe będzie:
- korzystanie z Blika
- zlecanie ani otrzymywanie przelewu natychmiastowego
W tym czasie będziecie można płacić kartą płatniczą, a także za pomocą Apple Pay, Google Pay, Swatch Pay, zegarkiem lub opaską (Fitbit Pay, Garmin Pay) w sklepach stacjonarnych oraz wpłacać i wypłacać gotówkę z bankomatów, korzystając z karty płatniczej.
Z powodu prac serwisowych w Toyota Banku w niedzielę (17 marca) od godz.2:00 do godz. 11:00 mogą wystąpić utrudnienia w dostępie do:
- systemu bankowości elektronicznej
- automatycznego serwisu telefonicznego
- wyciągów
- usług tzw. szybkich płatności
- autoryzacji płatności kartowych
- powiadomień SMS
Opr. JB