PKO BP wycofa popularną metodę płatności. Bank wydał komunikat, zmiany już niebawem
PKO BP wystosował ważny komunikat dla klientów, którzy używają smartfona z systemem Android i płacą zbliżeniowo poprzez technologię NFC kartą podpiętą do aplikacji mobilnej IKO. Zmiany wejdą w życie już 20 marca.
PKO BP poinformował, że od 20 marca 2024 roku będzie stopniowo wyłączać płatności zbliżeniowe telefonem za pośrednictwem karty podpiętej do aplikacji mobilnej IKO.
PKO BP tłumaczy, że płatności NFC przez aplikację IKO nie są jedynym sposobem, w jaki można dokonywać płatności - w zamian tego można korzystać z Blika zbliżeniowego w IKO. Jest on połączony z kontem i działa podobnie jak karta do konta.
Płatności zbliżeniowe Blikiem są możliwe we wszystkich terminalach w Polsce. W innych krajach można to zrobić w terminalach zbliżeniowych oznaczonych logo Mastercard.
Ponadto, płatności w walucie obcej są przeliczane na złote bez żadnej opłaty za przewalutowanie, po kursie Mastercard z dnia płatności.
Trzeba wiedzieć, że płatności zbliżeniowe Blikiem są bezpłatne. "Wliczamy je do warunków, które zwalniają z opłaty za kartę do konta lub za konto" - informuje PKO BP.
Jak zmienić sposób płacenia telefonem? Bank PKO BP w specjalnej instrukcji wyjaśnia, jak zrobić to krok po kroku.
Aby włączyć Blika zbliżeniowego należy:
- Przejdź do: Płatności → Płatności zbliżeniowe → w menu kontekstowym (3 kropki) wybierz Ustawienia płatności → Źródło płatności;
- Wybierz Płatności zbliżeniowe BLIKIEM i wskaż konto, z którego chcesz płacić BLIKIEM zbliżeniowo. Wybierz sposób potwierdzania transakcji;
- Potwierdź zmianę i płać jak dotychczas, zbliżając telefon do terminala.
Aby dalej płacić telefonem można również dodać kartę do Google Pay w aplikacji Portfel Google. Są też inne opcje - w dalszym ciągu można płacić np. zegarkiem lub opaską, podpinając kartę do: Garmin Pay, SwatchPAY! czy Xiaomi Pay.
Jak wynika z danych opublikowanych na stronach banku PKO BP, aplikacja IKO została aktywowana przez klientów prawie 7,8 mln razy.