Banki zapowiadają przerwy techniczne. Klienci będą mieli problem z płaceniem kartami
W najbliższy weekend klienci kilku banków muszą liczyć się z komplikacjami w związku z prowadzonymi pracami modernizacyjnymi. Niektóre przerwy przeciągną się do poniedziałkowego poranka.
Wystąpią problemy głównie z płatnościami kartami, aplikacjami mobilnymi i usługami maklerskimi. Dotyczą one banków:
- BNP Paribas
- ING Bank Śląski
- Toyota Bank
- Santander Bank
- Bank Pocztowy
- Nest Bank
- mBank
Z powodu prac technicznych w BNP Paribas z piątku na sobotę (2/3 lutego) od godz. 22:00 do godz. 3:00 niedostępne będą serwisy:
- GOonline Biznes
- GOmobile Biznes
- GOconnect Biznes (Host to Host)
Z powodu prac serwisowych w ING Banku Śląskim w niedzielę (4 lutego) od godz. 0:00 do godz. 1:30 mogą wystąpić utrudnienia z:
- płatnościami kartami w internecie z 3DSecure, czyli tymi, które są dodatkowo potwierdzane w aplikacji lub jednorazowym kodem SMS
- aktywowaniem kart, zmianą limitów transakcyjnych, ubezpieczaniem kart i nadawaniem kodów PIN
- zamawianiem kart płatniczych
- przypisaniem kart do telefonu w aplikacji Moje ING Mobile
- dodawaniem kart do portfeli zewnętrznych (Apple Pay, Garmin Pay i Google Pay)
- płatnościami kartą w terminalach płatniczych, bankomatach oraz wpłatomatach
Dodatkowo, w niedzielę (4 lutego) od godz. 7:00 do godz. 7:30 nie będzie dostępna opcja zlecenia oraz odbioru przez bank przelewu ekspresowego (BlueCash). Wcześniej, w sobotę (3 lutego) od godz. 8:00 do godz. 20:00 niedostępny będzie moduł Makler w systemie bankowości internetowej.
Z powodu prac modernizacyjnych w Toyota Banku od soboty (3 lutego) od godz. 13:00 do poniedziałku (5 lutego) do godz. 6:00 mogą wystąpić utrudnienia w dostępie do:
- systemu bankowości elektronicznej
- autoryzacji płatności kartowych
- automatycznego serwisu telefonicznego
- wyciągów oraz usług tzw. szybkich płatności
Z powodu prac technicznych w Santander Banku w niedzielę (4 lutego) od godz. 2:00 do godz. 6:00 nieczynne będą bankomaty i wpłatomaty.
Prace administracyjne prowadzone w Banku Pocztowym sprawią, że z niedzieli na poniedziałek (4/5 lutego) od godz. 22:00 do godz. 2:00 mogą wystąpić krótkotrwałe problemy w dokonywaniu transakcji bezgotówkowych i gotówkowych kartami płatniczymi, w tym transakcji mobilnych realizowanych za pośrednictwem portfeli cyfrowych.
Z powodu prac serwisowych w Nest Banku w niedzielę (4 lutego) od godz. 0:30 do godz. 4:00 nie będzie można:
- zalogować się do bankowości internetowej i aplikacji mobilnej
- zmienić limitów w bankowości elektronicznej
- skorzystać z Blika i Visa Mobile
- potwierdzić płatności za zakupy kartą w internecie przy użyciu bankowości elektronicznej
- zapłacić w sklepie internetowym, korzystając z linka do płatności
- zmienić limitów płatności w bankowości elektronicznej.
W tym czasie będzie można płacić kartą płatniczą, także za pomocą Apple Pay, Google Pay i zegarkiem bądź opaską (Fitbit, Garmin Pay) w sklepach stacjonarnych oraz wpłacać i wypłacać gotówkę z bankomatów przy użyciu karty płatniczej.
Z powodu prac rozwojowych w mBanku w sobotę (3 lutego) od godz. 7:00 do godz. 13:00 klienci nie zalogują się do eMaklera i maklerskich aplikacji mobilnych.
Opr. JB