Będzie taniej! Czeka nas rok ostrej wojny cenowej

To nie dyskonty a do hipermarkety proponują Polakom najtańsze zakupy - wynika z badań serwisu Dlahandlu.pl "Najtańszy Koszyk" przeprowadzonych w połowie marca na Górnym Śląsku, o czym informuje "Metro".

W pierwszej trójce najtańszych sieci spożywczych znalazły się same hipermarkety (Auchan, Kaufland i Real). Najtańszy dyskont (Netto) jest dopiero na piątym miejscu, a te najpopularniejsze jak Lidl i Biedronka dopiero na 7 i 8 miejscu.

Polecamy: PIT 2012

Badano ceny 40 najtańszych produktów pierwszej potrzeby jak np. pieczywo, herbata, ser żółty, kiełbasa, czy masło; nie patrzono na ich jakość. Różnice cen zaobserwowane przez badaczy są spore - między najtańszym hipermarketem i najtańszym dyskontem wynoszą ok. 20 proc.

Reklama

Duże różnice to efekt wojny cenowej, którą hipermarkety toczą z dyskontami. A gra się toczy o to, by odzyskać tytuł najtańszych sklepów, który udało się przywłaszczyć dyskontom. Zdaniem cytowanych przez gazetę ekspertów, czeka nas rok ostrej wojny cenowej, co dla konsumentów jest dobrą wiadomością.

PAP
Dowiedz się więcej na temat: ceny żywności | wojna cenowa | wojny | hipermarkety | dyskont
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »