Będzie tańsza muzyka w telefonach

Producenci i operatorzy komórkowi chcą wykorzystać rosnący popyt na muzykę do zdobycia nowych klientów. Tworzą własne serwisy, oferujące tani dostęp do muzyki.

Nokia uruchomiła Comes with Music, w którym w pierwszych 12 miesiącach używania nie płaci się za ściąganie muzyki. Własny portal z nielimitowanym, opłaconym ryczałtem dostępem do muzyki - PlayNow Plus - ma Sony Ericsson. Serwis podobny do Nokii zapowiada koreański LG.

Zarówno producentów telefonów, jak i komórkowych operatorów, do tworzenia własnych serwisów, oferujących dostęp do muzyki, skłania rosnący popyt na muzykę. Jest to sposób na pozyskanie nowych, wiernych klientów.

Analitycy zgodnie twierdzą, że serwisy producentów komórek konkurują z należącym do Apple serwisem iTunes.

Reklama

Z badań TNS Technology wynika, że serwisy oferujące tanią muzykę mogą też zwiększyć liczbę legalnie ściąganych przez Brytyjczyków plików muzycznych. Statystyczny użytkownik zapowiada ściąganie 64 plików miesięcznie, a 38 proc. badanych deklaruje, że ograniczy lub wręcz zrezygnuje z korzystania z pirackich serwisów.

Prekursorem taniej legalnej muzyki w internecie jest iTunes Store. Plik kosztuje tu 99 centów, z których 70 trafia do wytwórni muzycznych. Płacą one 9 centów organizacjom ochrony praw autorskich, które chcą zwiększenia swoich wpływów do 15 centów za utwór.

Więcej w dzisiejszym wydaniu Gazety Prawnej

Gazeta Prawna
Dowiedz się więcej na temat: popyt | muzyka | operatorzy komórkowi
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »