Bezpieczniejsze karty Banku Zachodniego WBK
Nowości, które wprowadza BZWBK radykalnie zmieniają zarówno dotychczasowy zakres bezpieczeństwa, jak i funkcjonalność kart emitowanych przez bank. Karty kredytowe BZWBK zyskują przede wszystkim na bezpieczeństwie.
Każda z nich może zostać opatrzona zarówno zdjęciem, jak i podpisem jej użytkownika, co skutecznie ogranicza możliwość jej nieuprawnionego użycia.
Kolejną z nowości związanych z bezpieczeństwem jest wprowadzenie trzech pakietów ubezpieczeniowych. Bezpłatny pakiet "Bezpieczne pieniądze" chroni użytkownika karty przed skutkami zgubienia lub kradzieży karty oraz rabunku wypłaconej nią gotówki. W dotychczasowych rozwiązaniach bank przejmował odpowiedzialność za transakcje dokonane kartą od momentu jej zastrzeżenia, obecnie - po wprowadzeniu nowych rozwiązań - właściciel karty uzyskuje także ochronę w przypadku transakcji dokonanych na 48 godzin przed zastrzeżeniem. Ubezpieczenie obejmuje także - czego nie było dotychczas - rabunek gotówki wypłaconej z bankomatu lub w oddziale BZWBK. W tym przypadku okres objęty ubezpieczeniem to dwie godziny od momentu wypłaty.
Drugi z pakietów "Bezpieczne pieniądze Plus" pozwala użytkownikowi karty na dalsze rozszerzenie jej funkcji ubezpieczeniowych i uzyskanie odszkodowania w przypadku zniszczenia lub kradzieży towarów zakupionych kartą kredytową BZWBK. Pakiet obejmuje także - w przypadku kradzieży - zwrot kosztów związanych z wydaniem nowych dokumentów i nowej karty kredytowej oraz bonus na zakup nowego portfela.
Kolejną z nowości jest możliwość telefonicznego wykupywania ubezpieczeń turystycznych. Posiadacz karty może tą drogą - bez wypisywania żadnych deklaracji - skorzystać z jednego z czterech oferowanych wariantów i ubezpieczyć podczas podróży zagranicznych między innymi od następstw nieszczęśliwych wypadków, kosztów leczenia, transportu medycznego, opieki prawnej po wypadku samochodowym, odpowiedzialności cywilnej i utraty bagażu.
Rachunki wszystkich kart kredytowych Banku Zachodniego WBK można obsługiwać za pośrednictwem usług bankowości elektronicznej, czyli przez internet, telefon oraz telefon komórkowy. Umożliwiają one między innymi dostęp do informacji o saldzie, zestawień transakcji, terminach spłaty zadłużenia, oprocentowaniu itp.