Biedronka pokazuje klientom trzy ceny produktu zamiast jednej. Która jest prawdziwa? O co chodzi?

Od 1 stycznia br. obowiązuje tzw. dyrektywa Omnibus, zgodnie z którą sprzedawca ma informować klientów o najniższej cenie, jaka obowiązywała za dany produkt lub usługę w okresie ostatnich 30 dni przed wprowadzeniem promocji. Jak podeszła do tego Biedronka? Etykiety cenowe przy produktach sprzedawanych w sieci dyskontów objętych promocją zawierają teraz trzy ceny - czytamy w portalu wiadomoscihandlowe.pl. Sieć prezentuje cenę detaliczną, cenę regularną i cenę referencyjną. O co chodzi?

Biedronka od 1 stycznia 2023 roku wprowadziła w dyskontach rozwiązania realizujące zapisy unijnej dyrektywy Omnibus, której celem jest dostarczenie klientom precyzyjnej informacji na temat cen produktów objętych promocjami.

Sieć deklaruje, że etykiety cenowe produktów w ramach części promocji będą zawierały aktualną cenę promocyjną, za którą klient kupi towar, cenę referencyjną, czyli najniższą cenę danego produktu z ostatnich 30 dni oraz cenę regularną tego produktu.

Reklama

Kiedy dyrektywa Omnibus nie obowiązuje?

Dyskonter przypomina, że zasady dyrektywy Omnibus nie dotyczą wszystkich produktów spożywczych oferowanych przez sieci handlowe w ramach sprzedaży promocyjnej, a tylko te, których termin przydatności do spożycia przekracza 30 dni.

- Tym samym regulacje nakładające obowiązek informowania o cenach referencyjnych nie obejmują przykładowo m. in. świeżego mięsa, nabiału, świeżych owoców i warzyw. Zasady dyrektywy nie dotyczą także promocji innych niż proste, tj. nie stosuje się ich, jeśli wprowadzane są promocje warunkowe np. "kup 2, zapłać za drugi 50 proc. taniej’, "zrób zakupy za po 50 zł, dostaniesz x - wyjaśnia Adam Słomkowski, starszy prawnik z działu prawnego sieci Biedronka.

Z danych Jeronimo Martins Polska wynika, że w 2022 roku suma promocji, z których skorzystali klienci Biedronki wyniosła ponad 7,5 mld zł. Wśród produktów, po których kupiono najwięcej w cenach promocyjnych było mięso wieprzowe, owoce i warzywa, w tym sezonowe, suplementy i witaminy, akcesoria do grillowania, kawa, lody, czekolada i czekoladki oraz nawet sushi.

Podobne zasady, jak w sklepach stacjonarnych obowiązują w sklepie internetowym Biedronka Home. Przemysłowy e-commerce Biedronki prezentuje cenę jednostkową i cenę referencyjną. Po kliknięciu myszką na znak obok ceny referencyjnej na ekranie monitora wyskakuje okno z historią cen produktu.

Zobacz również:

wiadomoscihandlowe.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »