Black Friday. 27 listopada święto promocji i wyprzedaży. Uwaga na ataki phishingowe

Już tylko tydzień dzieli nas od słynnego szaleństwa zakupów - Black Friday, a odnotowano aż 80-procentowy wzrost ataków phishingowych przeciwko użytkownikom sieci, szukającym atrakcyjnych ofert wyprzedażowych - ostrzega firma Check Point.

Użytkownicy w USA, Wielkiej Brytanii czy Bułgarii padli ofiarami ataków podszywających się pod kampanię reklamową firmy jubilerskiej "Pandora", obecnej również na rynku polskim.

Badacze bezpieczeństwa z firmy Check Point są zaniepokojeni rosnącą liczbą złośliwych kampanii phishingowych wymierzonych w kupujących online. Wszystko za sprawą "świąt wyprzedaży" - Czarnego Piątku (27 listopada) oraz Cyberponiedziałku (30 listopada).

Eksperci uważają, że trwająca pandemia COVID-19, która ogranicza dostęp do sklepów stacjonarnych, spowoduje znaczny wzrost liczby ataków hakerskich. Hakerzy starają się wykorzystać rosnące zainteresowanie okazjami - w tym roku chiński Dzień Singla, odbywający się 11 listopada, przyniósł firmie Alibaba rekordową sprzedaż na poziomie 74 miliardów dolarów, prawie dwukrotnie wyższą niż w roku poprzednim.

Reklama

Specjaliści Check Pointa szacują że, w trwających kampaniach phishingowych (związanych głównie z Black Friday) otwierana jest 1 na 826 wiadomości e-mail rozesłanych przez hakerów. Dla porównania wskaźnik ten na początku października wynosił mniej 1 na 11 000 e-maili. Dane sugerują zatem, że przełom listopada i grudnia będzie rekordowy, jeśli chodzi o przychody z cyberprzestępczości!

Przykładem ilustrującym działania hakerów jest przeprowadzona na początku miesiąca kampania phishingowa, podszywająca się pod oferty Pandory - popularnego duńskiego producenta i sprzedawcę biżuterii.

Użytkownicy, głównie z USA, Wielkiej Brytanii i Bułgarii, otrzymali fałszywe e-maile prezentujące ofertę jubilerską, które - po kliknięciu w link - przekierowywały na stronę łudząco przypominającą oficjalny sklep internetowy Pandora, mającą na celu przechwycenie danych płatniczych internautów.

- Ograniczenia narzucone przez COVID-19 nieuchronnie zwiększą zainteresowanie zakupami online. W związku z tym spodziewamy się rekordowej aktywności hakerów skierowanej przeciwko robiącym zakupy online w nadchodzącym sezonie świątecznym, zwłaszcza w okolicach Czarnego Piątku i Cyberponiedziałku. - tłumaczy Omer Dembinsky, kierownik działu Data Intelligence w Check Point.

 - W listopadzie zauważamy niezwykłe i zdecydowane zainteresowanie hakerów "ofertami specjalnymi". Tego typu kampanie phishingowe mogą być niezwykle zwodnicze, a kupujący online mogą łatwo pomylić je z prawdziwymi ofertami sklepów internetowych. Żyjemy w epoce, w której każdy e-mail w naszych skrzynkach odbiorczych musi być traktowany z ostrożnością. Gorąco zachęcam każdego kupującego w internecie, aby zastanowił się dwa razy, spoglądając na "specjalną ofertę" swojej ulubionej marki - dodaje ekspert.

Biznes INTERIA.PL na Twitterze. Dołącz do nas i czytaj informacje gospodarcze

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Black Friday | Cyber Monday | handel | wyprzedaże | promocje
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »