Chorzowianka musi uiścić "dodatkową opłatę" za parkowanie. Nie spełniła jednego warunku

Wybierając się na zakupy możemy zauważyć, że parkomaty stawiane są już nie tylko przy mniejszych czy większych galeriach handlowych, lecz również na terenie parkingów znajdujących się przy pojedynczych sklepach i marketach. Choć z reguły przy spełnieniu pewnych warunków postój na takich parkingach jest darmowy, to w pewnych sytuacjach - jak zauważa katowicka "Gazeta Wyborcza" - kierowcy mogą zostać zobowiązani do uiszczenia "dodatkowej opłaty".

Znalezienie wolnego miejsca parkingowego przy sklepie czy markecie to nie koniec czynności, z którymi musi się zmierzyć kierowca. Na terenie wielu parkingów, które są obsługiwane przez operatorów, kierowcy muszą pobrać bilet parkingowy i umieścić go za szybą auta. Historia opisana przez "Gazetę Wyborczą" pokazuje, że płatne parkingi nadal są zmorą klientów marketów i galerii handlowych. 

"Dodatkowa opłata" za parkowanie pod marketem. Takie parkingi to zmora kierowców

Dziennik przytacza historię pani Anety, która wraz z mężem udała się na zakupy do jednego z marketów budowlanych zlokalizowanych na terenie Chorzowa. Kobieta przyznała, że była zaskoczona, gdy po skończonych zakupach wróciła do samochodu i zauważyła wezwanie do zapłaty za postój auta. - To było wezwanie do "opłaty dodatkowej" - wyjaśniła. - Jako powód przeczytaliśmy, że to za brak wprowadzenia rejestracji samochodu w terminalu - dodała mieszkanka Chorzowa. 

Reklama

Do uiszczenia jakiej kwoty została zobowiązana kobieta? - Okazało się, że do zapłaty mam 120 zł, bo wjeżdżając na parking "zawarłam umowę najmu miejsca parkingowego". Mieszkanka Chorzowa nie ukrywała zaskoczenia. - To dla mnie skandal - powiedziała.  

Zwróciła uwagę na to, że większość klientów nie przykłada większej uwagi do zasad parkowania, które zazwyczaj zapisane są drobnym, praktycznie niewidocznym druczkiem. - Niby jakaś tablica tam stała z informacją, ale kto ma czas to czytać? Poza tym, czy faktycznie po wjeździe na parking, który nawet nie jest ograniczony szlabanem, zawieram z kimś umowę? - zapytała kobieta, której słowa przytacza "Gazeta Wyborcza".

Przypomnijmy, że 2023 r. prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) Tomasz Chróstny nałożył 820 tys. zł kary na APCOA Parking Polska, operatora parkingów znajdujących się przy centrach handlowych i szpitalach. UOKiK stwierdził m.in., że firma ograniczała klientom sposoby składania reklamacji, dopuszczając tylko zgłoszenie poprzez formularz na stronie internetowej lub listownie na adres siedziby.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: opłata za parkowanie | parking | kierowca
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »