Dlaczego wybrałeś ten fundusz?
Zbliża się tegoroczny termin zapisywania się do wybranych otwartych funduszy emerytalnych. Potencjalni klienci byli o tym informowani przez ZUS oraz firmy ubezpieczeniowe, które włączają do promocji swoich marek informacje na temat osób objętych drugim filarem, zasad działania OFE czy sposobu wybrania jednego z nich. A jakie jest odzwierciedlenie tych działań w zachowaniu aktualnych i potencjalnych klientów? Jak postępują i czym się w rzeczywistości kierują?
Reklama w mediach jako źródło wiedzy o OFE nie wydaje się być wystarczająco wartościowa dla odbiorców? O tym aspekcie, między innymi, opowiada badanie "Opinie Polaków o rynku emerytalnym (OFE)". Prezentuje ono całościowe podejście klientów OFE do zagadnienia - od wyobrażeń i oczekiwań co do struktury systemu emerytalnego w Polsce, poprzez motywatory w procesie decyzyjnym po detale wiążące się z jednostkową obsługą klienta.
Na polskim rynku działa kilkanaście liczących się otwartych funduszy emerytalnych. Próbę do niniejszego badania dobraliśmy według udziału poszczególnych OFE w rynku. Tym samym odsetek respondentów deklarujących członkowstwo w poszczególnych OFE jest odzwierciedleniem udziału tego OFE w rynku. Dlatego też najwięcej osób gromadzi OFE BPH CU WBK oraz ING OFE. Na trzecim miejscu znalazł się OFE OZU Złota Jesień. Najniższe wskazania ogółu badanych uzyskały OFE WARTA, OFE POLSAT oraz Pekao OFE. Jeśli chodzi o klientów, którzy zmienili swój fundusz, największa ich grupa znajduje się wśród klientów ING OFE oraz AXA OFE.
Cały tekst raportu Pentora w załączniku.