Do kiosku po kasę?

Kredyt Bank, jako pierwszy bank w Polsce, uruchomił kiosk multimedialny na warszawskim Ursynowie.

Kredyt Bank, jako pierwszy bank w Polsce, uruchomił kiosk multimedialny na warszawskim Ursynowie.

Bezzałogowa placówka pozwoli skorzystać ze środków na rachunku, zapłacić rachunki, zrealizować przelewy. Kioski są sposobem na zwiększenie obecności Banku w terenie przy jednoczesnej racjonalizacji inwestycji.

Nowy kiosk przy Multikinie jest jednym z trzech uruchamianych w projekcie pilotażowym. Lokalizacja została wybrana nie tylko ze względu na dużą liczbę mieszkańców dzielnicy, ale również dlatego, że kinowe kasy nie akceptują kart płatniczych.

Drugi kiosk, typu drive thru, będzie przeznaczony dla zmotoryzowanych klientów, wszelkich transakcji można dokonać nie wysiadając z auta, na parkingu ursynowskiego sklepu Geant.

Reklama

Na początek kioski będą wyposażone w bankomaty służące do wypłat gotówki, przelewów i płatności, zakładania lokat i sprawdzania salda rachunku oraz dodatkowo będą umożliwiały wydruk wyciągu z ośmioma ostatnimi operacjami na rachunku. Następnym elementem docelowego wyposażenia będzie moduł pozwalający na składanie depozytów, przy czym pieniądze będą pojawiały się na rachunku klienta w czasie rzeczywistym.

Rozwój kanałów bezobsługowych ma na celu przede wszystkim udostępnienie klientom usług banku 24 godziny na dobę, skrócenie czasu realizacji części transakcji oraz przeniesienie z placówek prostych operacji finansowych.

Kiosk jest rozwiązaniem korzystnym także dla Banku, utrzymanie takiej placówki jest kilkakrotnie tańsze od standardowej filii. Dodatkowo pozwoli na zagęszczenie sieci bankomatów i uniezależnienie jej od budynków, w których do tej pory instalowano bankomaty.

Nowe placówki spełniają wszelkie normy bezpieczeństwa - zarówno NBP jak i wymagane przez Bank. Kiosk uzyskał w testach bezpieczeństwa II klasę Instytutu Mechaniki Precyzyjnej. W praktyce oznacza to, że jest odporny na wszelkie próby włamania i posiada certyfikat bezpieczeństwa IMP.

Zaletą "bankowych samów" jest możliwość dowolnego ich przemieszczenia - w razie potrzeby będzie można zainstalować go na innym terenie.

Jeśli projekt pilotażowy powiedzie się i kioski będą cieszyć się zainteresowaniem klientów, Bank zakupi kolejne urządzenia. Będą instalowane niejako "pod ręką" klienta, a więc w centrach handlowych, centrach rozrywki i innych węzłach komunikacyjnych. Ta bliskość wobec klienta będzie wyróżniać Kredyt Bank spośród pozostałych banków.

Pomysł kiosku jest nowatorskim rozwiązaniem w skali kraju. Żaden bank w Polsce dotychczas nie skorzystał z takiej możliwości komunikacji z klientem, choć w Europie Zachodniej taka forma jest bardzo popularna. Projekt opracował i zrealizował Korus - filia francuskiej firmy, która wyspecjalizowała się w usługach dla sektora bankowego. Kiosk Kredyt Banku jest więc debiutem na polskim rynku, ale popartym znaczącym doświadczeniem zdobywanym od lat na Zachodzie Europy.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: kiosk | bank | 'Kasa' | kredyt | KAS | Kredyt Bank
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »