Drastyczne podwyżki cen papieru toaletowego i chusteczek do nosa w Niemczech
Papier toaletowy, chusteczki do nosa i ręczniki kuchenne stają się zauważalnie droższe, drastyczne podwyżki cen zapowiedział m.in. duży niemiecki producent Essity. Przewidywany jest wzrost cen na poziomie 20 proc. - dowiaduje się "Kronen Zeitung".
- My jako Essity będziemy zmuszeni do podniesienia cen w sumie o 20 procent, aby zrekompensować wzrost kosztów - zapowiedział Volker Zoeller, szef działu dóbr konsumenckich w Essity. - To, co dzieje się w naszej branży w ciągu ostatnich kilku tygodni, wykracza poza normę.
Firma tłumaczy podwyżki cen znaczącym wzrostem cen surowców i energii. - Szczególnie ceny pulpy celulozowej wystrzeliły w kosmos - wyjaśnia Zoeller. Do tego dochodzą wciąż aktualne problemy logistyczne. - Koszty logistyczne w niektórych przypadkach wzrosły czterokrotnie. To jeszcze oczywiście pogorszyło sytuację. Nie wygląda na to, by sytuacja miała ulec poprawie w ciągu najbliższych kilku miesięcy. Wzrost cen jest zatem nieunikniony.
Producent rozpoczął już rozmowy z detalistami. - Z większością klientów mamy otwarte umowy, dzięki czemu możemy szybciej reagować. Ale umowy długoterminowe również wymagają pilnej adaptacji - podkreślił Zoeller. - Raczej pewne jest, że rosnące koszty produkcji znajdą swoje odzwierciedlenie w cenach towarów na sklepowych półkach.
Biznes INTERIA.PL na Twitterze. Dołącz do nas i czytaj informacje gospodarcze
W portfolio Essity znajdują się tak popularne marki, jak Zewa, Tempo i Tork. Jedna z fabryk koncernu zlokalizowana jest w Polsce.