Dywidenda ING Banku Śląskiego

Dzisiaj w Katowicach odbyło się Zwyczajne Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy ING Banku Śląskiego. Akcjonariusze podjęli m.in. decyzję o wypłacie 20,50 zł dywidendy na jedną akcję oraz o zmianach w składzie Rady Nadzorczej.

Dzisiaj w Katowicach odbyło się Zwyczajne Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy ING Banku Śląskiego. Akcjonariusze podjęli m.in. decyzję o wypłacie 20,50 zł dywidendy na jedną akcję oraz o zmianach w składzie Rady Nadzorczej.

Akcjonariusze zatwierdzili sprawozdanie finansowe Banku i Grupy ING Banku Śląskiego S.A. za 2004 r. Udzielili członkom Zarządu oraz Rady Nadzorczej absolutorium z wykonania obowiązków w ub.r.

Akcjonariusze postanowili przeznaczyć zysk netto za 2004 r. w wysokości 366,3 mln zł na kapitał rezerwowy (69,6 mln zł), fundusz ogólnego ryzyka (30 mln zł) oraz dywidendę (266,7 mln zł). Oznacza to, że ING Bank Śląski S.A. wypłaci dywidendę za 2004 rok w wysokości 20,50 zł brutto na jedną akcję (2,40 zł za 2002 i 0,80 zł za 2003). Dzień nabycia prawa do dywidendy ustalono na 24 czerwca b.r. Natomiast jej wypłata nastąpi 11 lipca b.r.

Reklama

ZWZA przyjęło rezygnację Erika Dralansa z funkcji członka Rady Nadzorczej Banku. Podjęło jednocześnie decyzję o poszerzeniu składu Rady Nadzorczej do ośmiu osób (dotychczas Rada Nadzorcza liczyła pięć osób). Na nowych członków rady powołano Annę Fornalczyk (obecnie m.in. członek zespołu doradców Ministra Finansów, wcześniej prezes Urzędu Antymonopolowego, profesor na Uniwersytecie Łódzkim), Igno van Waesberghe (prezes ING na Wielką Brytanię i Irlandię), Marc van der Ploeg (prezes ING Nationale Nederlanden Polska), Hans van der Noordaa (prezes ING Retail Netherlands).

ZWZA przyjęło także zasady ładu korporacyjnego określone w "Dobrych praktykach w spółkach publicznych 2005" wraz z komentarzem o sposobie ich stosowania przez Bank.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »