Euro 2016: Jak wykorzystać piłkarskie mistrzostwa do zwiększenia zysków?

10 czerwca dla milionów kibiców rozpoczęło się sportowe święto. Z piłkarskich mistrzostw cieszą się nie tylko fani futbolu, ale także marketerzy. Wielkie wydarzenia sportowe to prawdziwe okazje na większe zyski dla wielu firm.

Co-marketing, upselling czy kampanie z wykorzystaniem danych z CRM - to tylko kilka przykładów marketingowych działań stosowanych dla podniesienia skuteczności kampanii reklamowych w czasie trwania sportowego święta. Eksperci podpowiadają, które rozwiązania sprawdzają się w zależności od branży i oferowanych produktów.

W jaki sposób piłkarskie szaleństwo może pomóc przedsiębiorstwom zwiększyć sprzedaż m.in. w branży RTV i AGD, turystycznej czy spożywczej? Eksperci z Sociomantic Labs, globalnego lidera reklamy osobistej, wskazują najskuteczniejsze działania marketingowe.

Reklama

Koszyk zakupowy kibica

Mistrzostwa w piłce nożnej to dobry czas, aby powiększyć grono klientów sklepu o... kibiców (choć oczywiście nie tylko). Sklep internetowy w pierwszej kolejności dostosowuje witrynę np. poprzez zmianę layoutu nawiązującą do mistrzostw i przygotowanie specjalnych ofert oraz spersonalizowanych pod kibica reklam produktów. Kolejnym krokiem marketerów jest włączenie kampanii prospecting, czyli kampanii wspomagających pozyskiwanie nowych klientów.

Internautom przeglądającym portale związane z tematyką Mistrzostw Europy mogą zostać wyświetlone m.in. dynamiczne bannery związane z produktami spożywczymi "bez których żaden kibic się nie obejdzie".

Aby jeszcze skuteczniej dobierać grupę docelową pod kątem działań marketingowych, warto korzystać z geotargetingu, pozwalającego na dostosowanie treści wyświetlanej internaucie pod kątem miejsca, w którym się znajduje. Przy tym nie można zapomnieć o mobilnym konsumencie, który przegląda informacje np. w przerwie meczu lub komentuje grę w social mediach. Można zaprezentować mu reklamę produktów spożywczych np. przekąsek i napojów z podobiznami piłkarzy z reprezentacji, które zakupi w promocyjnej cenie, także z opcją dowozu do domu.

Wakacje na stadionie czyli piłkarska turystyka

Dzięki sportowemu świętu zyskuje także branża turystyczna. Wielu kibiców z kilkumiesięcznym wyprzedzeniem rezerwuje noclegi i kupuje bilety na przelot, aby obejrzeć mecz na żywo ze stadionowych trybun. W kampaniach reklamowych w turystyce marketerzy chętnie wykorzystują streaming CRM.

Oferty biur podróży, hoteli czy linii lotniczych szybko się zmieniają - zarówno pod kątem dostępności biletów jak i cen - dlatego reklamy konkretnych propozycji muszą wykorzystywać zarówno dane o zainteresowaniach klientów, jak i aktualną ofertę.

Wystarczy, że internauta-kibic przejrzy ceny biletów lotniczych na dany termin i lokalizację, ale nie sfinalizuje transakcji, aby już po chwili, przechodząc na kolejne strony internetowe, zobaczyć spersonalizowaną reklamę aktualnych cen biletów w terminie, który rozpatrywał. Marketerzy równie chętnie wykorzystują upselling - dysponując wiedzą o wyselekcjonowanej grupie klientów, którzy zakupili już bilet lotniczy na mecz, kierują do nich kampanię reklamową z ofertą noclegową w miejscu docelowym.

Jurek, kup ten telewizor przed meczem

Euro 2016 to święto dla firm, które sprzedają produkty powiązane z piłką nożną a także jej oglądaniem, Począwszy od koszulek, piłek i sportowych gadżetów, przez gry, konsole, a skończywszy na tabletach czy telewizorach.

W przypadku branży retail sprawdzają się działania co-marketingowe, w których dwie firmy np. producent koszulek i obuwia sportowego oraz sklep internetowy podejmują współpracę pod kątem promocji wybranych produktów.

E-sklep zgadza się np. udostępnić firmie, w ramach prowadzonej kampanii, dane o klientach sklepu (pochodzące ze strony www czy CRM-u), a firma przygotowuje dedykowaną kampanię produktów np. w formie reklamowych banerów dynamicznych prowadzących do wskazanego sklepu.

Dzięki takiej współpracy e-sklep zyskuje m.in. większy ruch na stronie, a producent ma szansę zainteresować swoimi produktami klientów e-sklepu.

Na okazjonalnych (i nie tylko) klientów niezmiennie działa magiczne słowo "promocja". Konsument tym chętniej dokona spontanicznych zakupów, jeśli otrzyma piłkarskie prezenty np. 3 gadżety w cenie 2, do tego kod promocyjny na kupno najnowszej gry FIFA czy zniżkę na tablet lub telewizor. W przypadku stale rosnącego grona mobilnych użytkowników warto przeprowadzać kampanie reklamowe w aplikacjach. Jak wynika z danych Sociomantic Labs, reklamy w aplikacjach są skuteczne, dostarczając o 70 proc. wyższy współczynnik konwersji i 50 proc. większą sprzedaż, w porównaniu do mobilnych stron internetowych.

Od 10. czerwca na kilka tygodni w telewizji, internecie czy w mediach społecznościowych królować będzie piłka nożna.

Wielkie sportowe wydarzenie dla wielu firm stanowić będzie szansę na zwiększenie zysków. Można to osiągnąć dzięki przemyślanej strategii marketingowej, spersonalizowanej pod każdego kibica z osobna ofercie reklamowej oraz zastosowaniu szerokiego wachlarza narzędzi marketingowych bazujących na nowych technologiach. I podobnie jak na francuskich stadionach piłkarskich, tak i w marketingu - wygrają ci najlepiej przygotowani i najskuteczniej realizujący plany.

..................

Piłkarskie mistrzostwa Europy we Francji są okazją do promocji atrakcji turystycznych krajów uczestniczących w turnieju. Do odwiedzenia Polski przyciągnąć mają konkursy, trzy tony truskawek, warsztaty kulinarne oraz pokaz futbolowych trików w Paryżu.

Każde z 24 państw, których reprezentacje wezmą udział w turnieju, ma okazję zachęcić obcokrajowców do przyjazdu. Gospodarze Euro 2016 postanowili, że stworzona zostanie specjalna wioska, gdzie każdy kraj będzie miał swój pawilon. Pierwotnie miała być ulokowana nad Sekwaną, ale ze względu na powódź zdecydowano o przeniesieniu jej na plac de l'Hotel de Ville, przed paryskim ratuszem.

Przedsięwzięcie będzie dostępne od 18 czerwca do 10 lipca. - Nie będzie tu chodziło o wspólne oglądanie meczów - w tym celu przygotowane są Strefy Kibica. U nas chodzi o połączenie kultur i przedstawienie największych atrakcji turystycznych kraju - powiedział PAP dyrektor paryskiego ośrodka Polskiej Organizacji Turystycznej Tomasz Rudomino.

Na 16 czerwca zaplanowano "Wieczór Polski". To tego dnia na słynnym Stade de France biało-czerwoni zmierzą się w meczu grupowym z Niemcami. W polskiej ambasadzie w Paryżu odbędzie się wówczas konferencja, w której uczestniczyć będzie m.in. prezes POT. Planowany jest także udział ministra sportu Witolda Bańki.

- Ministerstwo rolnictwa zapewni zaś trzy tony polskich truskawek - dodał Rudomino. 16 czerwca wyłoniony zostanie także zwycięzca zorganizowanego w niecodzienny sposób konkursu. Osoby poruszające się na rowerach z doczepionymi banerami z napisem "Zapraszamy do Polski" będą rozrzucać po Paryżu kilkanaście tysięcy pocztówek. Na nich będzie pytanie dotyczące organizowanych przez Polskę i Ukrainę piłkarskich ME. Chętni do wzięcia udziału w zabawie będą musieli wypełnić zgodnie z instrukcją formularz. Losowanie nagród, z udziałem miss Polska, odbędzie się właśnie w dniu meczu z Niemcami.

PAP

PAP/INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: kibice | telewizory | Euro 2016
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »