Jak dokonać zwrotu w sklepie? Czego potrzeba, by to zrobić?

Nietrafiony prezent, niezgodność towaru z opisem lub zwykła zmiana zdania to typowe powody, dla których klienci dokonują zwrotu zakupionych produktów. Okazuje się jednak, że w przypadku sklepów stacjonarnych, oddanie towaru nie zawsze jest możliwe. Co jest potrzebne, by dokonać zwrotu? Odpowiadamy.

Czy można zwrócić produkt zakupiony w sklepie stacjonarnym?

W przypadku towarów zakupionych w sklepach stacjonarnych sprzedawca nie ma obowiązku zgodzić się na zwrot produktu, jeśli nie okazał się on wadliwy bądź niezgodny z opisem. Wszelkie zasady dotyczące możliwości oddania zakupionych rzeczy zwykle są wyszczególniane w regulaminach danych sklepów. Często poszczególne firmy określają również termin, w jakim ewentualnie można zwrócić zakupione towary. Zwykle jest to 14 lub 30 dni. 

Sprawa wygląda inaczej, jeśli kupiony towar nie jest zgodny z umową (na przykład okazał się uszkodzony bądź niezgodny z opisem). Wówczas klient, zgodnie z prawami konsumenta, może złożyć reklamację w ramach gwarancji bądź rękojmi.

Reklama

W przypadku zakupów dokonywanych za pośrednictwem internetu przepisy są zgoła inne. Okazuje się, że każdy towar nabyty drogą online można zwrócić w ciągu 14 dni od zawarcia umowy sprzedaży. Jeśli jednak sprzedawca nie poinformuje klienta o takiej możliwości (na przykład poprzez umieszczenie stosownego zapisu w regulaminie) to wówczas klient ma na zwrot 12 miesięcy od daty upłynięcia wcześniej wspomnianych 14 dni. Ważne jest również to, że zwracany produkt nie powinien mieć żadnych śladów użytkowania. 

Co jest potrzebne, by dokonać zwrotu towaru w sklepie stacjonarnym?

Chcąc dokonać zwrotu towaru w sklepie stacjonarnym, najpierw należy sprawdzić, czy dana firma umożliwia tego rodzaju działanie. Informacji dotyczących zwrotów można poszukać na stronie internetowej danego przedsiębiorstwa bądź spytać sprzedawcy na miejscu.

Do dokonania zwrotu produktu zwykle potrzebny jest dowód jego zakupu. Może to być między innymi paragon, faktura lub potwierdzenie transakcji. Co istotne, większość sklepów zastrzega, że zwracany towar nie może mieć żadnych znamion użytkowania. W większości przypadków dotyczy to również metek, które powinny się znajdować na swoim miejscu. 

Jak dokonać zwrotu towaru w sklepie stacjonarnym? Wystarczy zabrać ze sobą produkt (nie zapominając przy tym o dowodzie zakupu), udać się do punktu, w którym kupiło się daną rzecz, a potem zgłosić chęć zwrotu pracownikowi. 

Jakich produktów nie można zwrócić do sklepu?

Okazuje się, że istnieją produkty, których nie można zwrócić do sklepu nawet gdy kupujemy je przez internet. Mowa tu o produktach, które: 

  • szybko się psują; 
  • nie nadają się do zwrotu ze względów higienicznych; 
  • zostały wyprodukowane zgodnie z indywidualną specyfikacją przekazaną przez klienta; 
  • zostały nabyte poprzez aukcję publiczną; 
  • są nagraniami dźwiękowymi, wizualnymi lub programami komputerowymi zakupione na fizycznych nośnikach, które zostały rozpieczętowane; 
  • są lekami bądź środkami spożywczymi specjalnego przeznaczenia żywieniowego.

Przed zakupem towaru warto sprawdzić regulamin danego sklepu, by upewnić się, czy jest możliwy ewentualny zwrot. Dzięki temu można oszczędzić sobie ewentualnych kłopotów z oddaniem zakupionych produktów. 

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: zwrot towaru
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »