Klientów mBanku czekają zmiany. Dotyczą przelewów i oprocentowania konta
Zmiany dla klientów w mBank. Zmieniają się postanowienia dotyczące zagranicznych przelewów SWIFT, nie zawsze będzie można anulować krajowy przelew, a przelew na telefon będzie można zlecić tylko do odbiorcy, który korzysta z systemu płatności mobilnej Blik. Klienci mBanku mogą się wypowiedzieć na temat zmian do 12 września.
Od 26 września klienci mBanku będą mogli zlecić przelew na telefon tylko do odbiorcy, który korzysta z przelewów Blik. Przelew na telefon Blik - oprócz mBanku - można zrealizować m.in. w Alior Banku, ING Banku Śląskim, Banku Millennium, Santander Bank Polska, PKO BP, VeloBanku, Credit Agricole, Banku Pekao, BOŚ Banku, Banku BNP Paribas oraz Citi Handlowym. "Z tego powodu postanowienia, które dotyczą przelewu na numer telefonu, stosujemy tylko do 25.09.2023 r. Jeśli czekasz na taki przelew, a nadawca zleci go przed tą datą, to nadal go odbierzesz" - czytamy w wykazie zmian, o których informuje mBank.
mBank zmienia też postanowienia, które dotyczą SWIFT - przelewów walutowych do banku zagranicznego. "W chwili, kiedy składasz zlecenie na przelew SWIFT, to na rachunku musisz zapewnić środki niezbędne na jego realizację" - informuje mBank. Dodaje, że jeśli przelew jest składany w dzień, który nie jest dniem roboczym u dostawcy albo zlecenie wpłynęło po godzinie 13.00, rachunek zostanie obciążony w najbliższym dniu roboczym po dniu, w którym został przyjęty przelew.
Kolejną zmianą jest oprocentowanie rachunków. "Do wskaźników, które mają wpływ na oprocentowanie rachunku, dodajemy stopę rezerwy obowiązkowej. Ze wskaźników usuwamy stopę redyskonta weksli. Robimy to, aby zapisy były jednakowe w całym regulaminie" - wyjaśnia mBank.
Jeśli klienci akceptują zmiany, nie muszą nic robić. "Jeśli nie wyrażasz na nie zgody, możesz do 12 września 2023 r. zgłosić sprzeciw lub wypowiedzieć umowę. Nie poniesiesz za to opłat" - zapewniono.
ew