RegioJet pojawił się na polskich torach jesienią 2022 roku. Pierwsze kursy krajowe uruchomiono 18 września 2025 r. na trasie Kraków-Warszawa. Przewoźnik zapowiada jednak dynamiczny rozwój siatki połączeń. Dostępna będzie trasa Kraków-Warszawa-Gdynia, a także połączenie międzynarodowe: Warszawa-Ostrawa-Praga.
SMS od RegioJet. "Podróż wagonem nr 4 nie będzie możliwa"
W poniedziałkowy poranek (24 listopada) na pasażerów czeskiego przewoźnika czekała niemiła niespodzianka. 30 minut przed odjazdem pociągu dostali oni SMS-y wzywające do anulowania przejazdu na trasie pomiędzy Warszawą a Krakowem - pisze portal fly4free.pl. Komunikat ten został nadesłany w języku czeskim.
"Z przyczyn technicznych […] podróż wagonem nr 4 nie będzie możliwa. Rezerwacji nie można przenieść nigdzie indziej, ponieważ nie ma wystarczającej liczby miejsc w tym połączeniu. Zdecydowanie zalecamy anulowanie biletu i skorzystanie z innego połączenia. Przepraszamy za niedogodności" - czytamy w komunikacie, który otrzymali pasażerowie.
Pasażerowie oburzeni. "Na starcie mnie to zniechęciło do korzystania z usług RegioJet"
W reakcji na wiadomości pasażerowie zamieścili liczne wpisy na facebookowej stronie "RegioJet Polska". "Czy komuś też anulowano dziś kurs do Warszawy ze względu na brak wagonu 4" - pisze jeden ze zbulwersowanych podróżnych.
"Na starcie mnie to zniechęciło do korzystania z usług RegioJet. Przeszło mi przez myśl, żeby przejechać 3 godziny na stojąco, ale odpuściłem… Akurat znaleźć do Warszawy pociąg to nie problem, tylko już niestety dwa razy drożej w tym samym dniu. Nie mówiąc, o cenie za Pendolino" - dodaje inny.
Pasażerowie byli szczególnie oburzeni faktem, że informacja o anulowaniu przejazdu dotarła do nich dopiero o godzinie 8.42, podczas gdy pociąg odjeżdżał z warszawskiego peronu o 9.19.
"Normalnie jaja! Miałem jechać w styczniu do Warszawy RegioJet, ale przy tym całym zamieszaniu i oszukiwaniu w podawaniu informacji, wybiorę IC", "Ja dzięki ich anulowaniu straciłam kasę za inne bilety, gdyż z Warszawy miałam jechać jeszcze dalej oraz przepadła mi wizyta, na którą czekałam miesiąc" - dodają kolejni podróżni.
Problemy techniczne czeskiego pociągu. "Doszło do błędu w dziale obsługi klienta"
Z komunikatu, który redakcji Onet Podróże przesłał Lukáš Kubát, przedstawiciel RegioJet, wynika, że powodem wysłania komunikatu były problemy techniczne jednego z wagonów, który nie mógł zostać włączony do składu.
"Pasażerowie zostali o sytuacji poinformowani z wyprzedzeniem poprzez wiadomość SMS, która została wysłana o godz. 8.44. Niestety doszło do błędu w dziale obsługi klienta i wiadomość została omyłkowo wysłana w języku czeskim zamiast w polskiej wersji językowej" - tłumaczył czeski przewoźnik.
Zdaniem przedstawiciela RegioJet przewoźnik zaproponował podróżnym dostępne alternatywy, a część z nich skorzystała z dostępnych miejsc stojących oraz zwrotu kosztów biletu. "Wszystkim pasażerom, którzy nie odbyli swojej podróży, koszt biletu został zwrócony w pełnej wysokości" - dodał Kubát.












