Koronawirus: specjalna infolinia do skarg na instytucje finansowe
Rzecznik Finansowy zbiera sygnały o nieuczciwych praktykach instytucji finansowych w czasie epidemii koronawirusa. Uruchomił specjalną infolinię dla klientów, którzy spotkali się z takimi przypadkami.
Rzecznik Finansowy uruchomił specjalną infolinię i adres e-mail do przyjmowania i analizowania zastrzeżeń klientów do działalności instytucji finansowych w związku z epidemią. Tą drogą chce zbierać informacje o pojawiających się nieprawidłowościach i systemowo zapobiegać rozprzestrzenianiu się nieuczciwych praktyk instytucji finansowych. Stąd hasło akcji: Finanse w czasie koronawirusa - zgłoś problem Rzecznikowi Finansowemu.
- W ostatnim czasie dostajemy coraz więcej zapytań telefonicznych i e-mailowych od zdezorientowanych klientów instytucji finansowych. Sygnalizują oni różne obawy i potrzeby wynikające z obecnej sytuacji. Stąd decyzja o utworzeniu dedykowanej infolinii telefonicznej i adresu e-mail. Chcemy tą drogą zbierać informacje o pojawiających się nieprawidłowościach i szybko reagować - mówi Mariusz Golecki, Rzecznik Finansowy.
Przy czym podkreśla, że jego eksperci nie będą doradzali w indywidualnych sprawach w kwestii zawarcia umowy, czy też aneksu.
- Istotą akcji jest, żeby na podstawie indywidualnych sygnałów, zidentyfikować szkodliwe praktyki w obszarze finansów, które potencjalnie mogą dotyczyć wielu osób. Informacje trafiające tą drogą będą podstawą do tzw. działań systemowych, czyli wystąpień do instytucji finansowych z żądaniem wyjaśnień i zmiany praktyki dolegliwej dla ogółu klientów - mówi Mariusz Golecki.
Najczęściej zadawane pytania i wątpliwości np. na temat wakacji kredytowych w bankach czy składkach na ubezpieczenie OC w czasie kryzysu, będą publikowane.
Jak skontaktować się z Rzecznikiem Finansowym?
Infolinia czynna w godzinach 9-16
- sprawy ubezpieczeniowo-emerytalne 22 333 73 37
- sprawy bankowo-kapitałowe 22 333 73 38
krześ