Reklama

Kredyt w telefonie

Wielu z nas zapewne zdarzyła się taka sytuacja: w sklepie, do którego zajrzeliśmy ot tak, bo stan konta na większe zakupy nie pozwala, jest ogromna przecena. Albo promocja. I ten telewizor/ta pralka/ ta lodówka itp. którą chcemy/musimy kupić, jest tańsza o kilkadziesiąt procent. Ale jeszcze tylko dziś. Co robić? Można próbować pożyczyć pieniądze.

Rodzina czy znajomi to pierwszy wybór, ale niepewny. Szybko można sprawę załatwić w firmie pożyczkowej - ale wtedy te kilkadziesiąt procent obniżki ceny "zjedzą" opłaty. A na kredyt bankowy trzeba czekać. Czy na pewno?

Reklama

Bankowość mobilna ma to do siebie, że jest prosta, łatwa - a przede wszystkim szybka. I nie jest to już od dość dawna tylko sprawdzanie salda. To też możliwość korzystania z różnych innych produktów bankowych. Na dodatek, zdarza się, że oferta "w komórce" jest lepsza nawet niż ta w bankowości internetowej, ponieważ banki chcą zachęcić do skorzystania z tego kanału dostępu. Dotyczy to zarówno lokat, jak i - w tym przypadku najważniejszych dla klienta - kredytów.

Zapyta ktoś - przecież bank nie da nic od ręki - musi znać sytuacje klienta, ten musi wypełnić różne druczki, przedstawić zaświadczenia, czekać na decyzję. Gdzie tu szybkość? Bankowość mobilna pozwala na zaprezentowanie wcześniej wyliczonej indywidualnej dla każdego klienta oferty - bazuje ona na poprzednich wpływach na konto, o których bank doskonale wie, bo to konto prowadzi.

W związku z tym bank samodzielnie ocenia możliwości klienta i dzięki temu jest w stanie w aplikacji mobilnej zaproponować kredyt, który nie wymaga dodatkowych zaświadczeń i papierów (co oczywiście wiązałoby się z wizytą w oddziale).

Bank Zachodni WBK w swojej aplikacji BZWBK24 mobile oferuje trzy produkty - kredyt gotówkowy, limit w koncie, zwiększenie limitu w koncie. W razie jakichś wątpliwości zawsze można skontaktować się z konsultantem. W przypadku składania wniosku o kredyt, klient wypełnia najpierw specjalny formularz (dostosowany do ekranu smartfona). Wymagane są tylko konieczne dane dotyczące dochodów i kosztów - a część z nich pobierana jest z systemów bankowych, co znacznie ułatwia zgłoszenie takiego wniosku i przyspiesza procedury. Potem należy podać parametry kredytu - jego wysokość oraz okres spłaty. Po złożeniu wniosku decyzja w sprawie kredytu zostanie podjęta nawet w ciągu 60 sekund. Klient otrzyma o tym informację na wskazany we wniosku adres e-mail, jak również wiadomość SMS na wskazany numer telefonu.

Warunek - wniosek został złożony między 8 a 20, ale za to tylko z wyjątkiem świąt, będących ustawowo dniami wolnymi od pracy (ale wtedy sklepy sa i tak nieczynne...). Składany i złożony wniosek można w każdym momencie sprawdzić - dane są dostępne we wszystkich miejscach kontaktu z bankiem, czyli w aplikacji, serwisie internetowym, infolinii lub oddziale banku. Zarówno BZ WBK jak i inne banki wciąż upraszczają i modyfikują oferty i formularze wniosków tak, aby ułatwić klientom korzystanie ze swoich propozycji.

Podobne procedury obowiązują przy składaniu wniosku o limit w koncie czy też jego zwiększenie.

Warto też wiedzieć, że aplikacje mobilne pozwalają nie tylko na uruchomienie tych produktów. W aplikacji możemy również przeglądać historię transakcji na produktach kredytowych, wykonywać nowe transakcje, oraz podejrzeć dodatkowe informacje takie jak oprocentowanie i daty spłat.

PS

OPINIA

Bartosz Kaźmierczak, specjalista ds. bankowości mobilnej i internetowej BZ WBK: Wsparcie klienta w momencie kiedy tego potrzebuje - to główne założenie dla wniosków o kredyty w bankowości mobilnej. Kiedy wnioskujemy o kredyt o dużej wartości, np. hipoteczny, idziemy do oddziału, bo potrzebne są dodatkowe zaświadczenia i dokumenty. Jednak w przypadku gdy potrzebujemy znaczniej mniejszych środków to oczekujemy od banku, że nam je zapewni "od ręki". Zdecydowana większość klientów Banku Zachodniego WBK którzy regularnie otrzymują wpłatę na swoje konto może zawnioskować o takie środki za pomocą aplikacji. Oferta prezentowana jest tym klientom, którzy są gotowi na wzięcie dodatkowej gotówki - wyróżniani w ten sposób są Ci którzy dbają o finanse i korzystają z usług banku. W aplikacji prezentujemy trzy produkty, dzięki czemu możliwy jest wybór tego który najlepiej odpowiada na potrzeby i oczekiwania. Dla osób które dotychczas nie miały doświadczenia z tego typu umowami wsparcia udzielą konsultanci banku - szczególną uwagę warto zwrócić na Doradcę online z którym połączenie łatwo i wygodnie nawiązuje się bezpośrednio z aplikacji.

BZ WBK jest partnerem cyklu "Mobilna bankowość"

Dowiedz się więcej na temat: telefon | kredyt

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »