Kredyt w telefonie
Wielu z nas zapewne zdarzyła się taka sytuacja: w sklepie, do którego zajrzeliśmy ot tak, bo stan konta na większe zakupy nie pozwala, jest ogromna przecena. Albo promocja. I ten telewizor/ta pralka/ ta lodówka itp. którą chcemy/musimy kupić, jest tańsza o kilkadziesiąt procent. Ale jeszcze tylko dziś. Co robić? Można próbować pożyczyć pieniądze.
Rodzina czy znajomi to pierwszy wybór, ale niepewny. Szybko można sprawę załatwić w firmie pożyczkowej - ale wtedy te kilkadziesiąt procent obniżki ceny "zjedzą" opłaty. A na kredyt bankowy trzeba czekać. Czy na pewno?
Bankowość mobilna ma to do siebie, że jest prosta, łatwa - a przede wszystkim szybka. I nie jest to już od dość dawna tylko sprawdzanie salda. To też możliwość korzystania z różnych innych produktów bankowych. Na dodatek, zdarza się, że oferta "w komórce" jest lepsza nawet niż ta w bankowości internetowej, ponieważ banki chcą zachęcić do skorzystania z tego kanału dostępu. Dotyczy to zarówno lokat, jak i - w tym przypadku najważniejszych dla klienta - kredytów.
Zapyta ktoś - przecież bank nie da nic od ręki - musi znać sytuacje klienta, ten musi wypełnić różne druczki, przedstawić zaświadczenia, czekać na decyzję. Gdzie tu szybkość? Bankowość mobilna pozwala na zaprezentowanie wcześniej wyliczonej indywidualnej dla każdego klienta oferty - bazuje ona na poprzednich wpływach na konto, o których bank doskonale wie, bo to konto prowadzi.
W związku z tym bank samodzielnie ocenia możliwości klienta i dzięki temu jest w stanie w aplikacji mobilnej zaproponować kredyt, który nie wymaga dodatkowych zaświadczeń i papierów (co oczywiście wiązałoby się z wizytą w oddziale).
Bank Zachodni WBK w swojej aplikacji BZWBK24 mobile oferuje trzy produkty - kredyt gotówkowy, limit w koncie, zwiększenie limitu w koncie. W razie jakichś wątpliwości zawsze można skontaktować się z konsultantem. W przypadku składania wniosku o kredyt, klient wypełnia najpierw specjalny formularz (dostosowany do ekranu smartfona). Wymagane są tylko konieczne dane dotyczące dochodów i kosztów - a część z nich pobierana jest z systemów bankowych, co znacznie ułatwia zgłoszenie takiego wniosku i przyspiesza procedury. Potem należy podać parametry kredytu - jego wysokość oraz okres spłaty. Po złożeniu wniosku decyzja w sprawie kredytu zostanie podjęta nawet w ciągu 60 sekund. Klient otrzyma o tym informację na wskazany we wniosku adres e-mail, jak również wiadomość SMS na wskazany numer telefonu.
Warunek - wniosek został złożony między 8 a 20, ale za to tylko z wyjątkiem świąt, będących ustawowo dniami wolnymi od pracy (ale wtedy sklepy sa i tak nieczynne...). Składany i złożony wniosek można w każdym momencie sprawdzić - dane są dostępne we wszystkich miejscach kontaktu z bankiem, czyli w aplikacji, serwisie internetowym, infolinii lub oddziale banku. Zarówno BZ WBK jak i inne banki wciąż upraszczają i modyfikują oferty i formularze wniosków tak, aby ułatwić klientom korzystanie ze swoich propozycji.
Podobne procedury obowiązują przy składaniu wniosku o limit w koncie czy też jego zwiększenie.
Warto też wiedzieć, że aplikacje mobilne pozwalają nie tylko na uruchomienie tych produktów. W aplikacji możemy również przeglądać historię transakcji na produktach kredytowych, wykonywać nowe transakcje, oraz podejrzeć dodatkowe informacje takie jak oprocentowanie i daty spłat.
PS
BZ WBK jest partnerem cyklu "Mobilna bankowość"