Liczba klientów TFI prawie bez zmian

Drugi kwartał 2010 roku wpisał się w obserwowaną od dłuższego czasu tendencję stabilizacji liczby klientów funduszy inwestycyjnych. Według zgromadzonych przez nas danych, pochodzących z 20 TFI, jednostki uczestnictwa funduszy posiadało w czerwcu 2,56 mln osób.

Drugi kwartał 2010 roku wpisał się w obserwowaną od dłuższego czasu tendencję stabilizacji liczby klientów funduszy inwestycyjnych. Według zgromadzonych przez nas danych, pochodzących z 20 TFI, jednostki uczestnictwa funduszy posiadało w czerwcu 2,56 mln osób.

Oznacza to niewielki spadek na przestrzeni drugiego kwartału bieżącego roku o ponad 5 tys. osób, czyli o -0,2%. W ciągu pełnych 12 miesięcy wzrost liczby klientów wyniósł +2,1%.

Nieco gorzej w ciągu drugiego kwartału br. wypadła również przeciętna wartość aktywów, przypadająca na statystycznego klienta funduszu. W okresie drugiego kwartału wartość ta spadła symbolicznie o -0,4% osiągając poziom 36 236 zł. Dla porównania wartość tego wskaźnika w analogicznym okresie poprzedniego roku wynosiła blisko 29 tys. zł. Podobny, jak w przypadku liczby klientów, spadek wartości aktywów wynikał głównie ze słabej koniunktury na rynku akcji. W tym czasie indeks szerokiego rynku WIG spadł bowiem o -7,2%, co przełożyło się na ujemny wynik z zarządzania funduszami.

Reklama

W minionym kwartale dodatnią dynamikę wzrostu aktywów wykazały instytucje niebankowe. W strukturze klientów nie zaszły jednak szczególne zmiany i nadal około 80% osób jest klientami TFI należącymi do grup finansowych, w składzie których znajdziemy bank detaliczny. Ponadto spadek liczby klientów miał miejsce w przypadku 9 podmiotów, z czego najistotniejszą część stanowiły duże TFI.

Zespół Analiz Online

Analizy OnLine
Dowiedz się więcej na temat: liczb | TFI | spadek liczby klientów
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »