Małopolskie: Oszust wmówił kobiecie, że jej oszczędności są zagrożone, straciła 80 tys. zł

- 80 tys. zł straciła mieszkanka powiatu brzeskiego w Małopolsce, której oszust wmówił, że jej oszczędności bankowe są zagrożone. Kobieta założyła nowe konto i przelała na nie pieniądze, które chwilę później zniknęły - podał w środę rzecznik małopolskiej policji Sebastian Gleń.

Oszust zadzwonił do 61-latki i podał się za policjanta. Mówił, że szajka hakerów usiłuje przejąć jej konto i zgromadzone przez seniorkę oszczędności na koncie są zagrożone, dlatego pilnie musi założyć inne konto.

"Przestraszona i niczego nieświadoma kobieta wykonywała instrukcje oszusta. Założyła nowe konto, przelała pieniądze a dane do tego konta podała mężczyźnie. Wystarczyło niewiele czasu, aby 80 tysięcy złotych oszczędności +wyparowało+. Kiedy kobieta opowiedziała o sytuacji mężowi, ten od razu zorientował się, że mają do czynienia z oszustwem. Oboje zgłosili się do brzeskiej komendy policji" - relacjonował Gleń.

Reklama

Policjanci apelują o czujność i rozwagę. Jak przypomina rzecznik małopolskiej policji żaden policjant nigdy nie informuje osób postronnych o podejmowanych działaniach, nie prosi o hasła do konta, nigdy też funkcjonariusze nie odbierają i nie przekazują pieniędzy.

"Jeśli odbierzemy telefon i nasz rozmówca będzie przedstawiał się jako policjant czy prokurator i pojawi się temat związany z koniecznością przekazania przez nas na jakikolwiek cel pieniędzy, natychmiast dzwońmy pod numer 112, po uprzednim rozłączeniu poprzedniej rozmowy" - radzi Gleń.

Policja apeluje też do osób młodych, aby przestrzegały swoich rodziców, dziadków i osoby samotnie zamieszkujące przed oszustami działającymi właśnie w ten sposób.

PAP
Dowiedz się więcej na temat: oszustwo na policjanta
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »