Miliony transakcji i użytkowników - masowy wzrost popularności elektronicznych płatności

W czwartym kwartale 2017 roku, Polski Standard Płatności odnotował kolejne rekordowe wyniki transakcji w systemie BLIK, we wszystkich jego kanałach. System posiada już ponad 6 mln użytkowników, którzy w ostatnich trzech miesiącach ubiegłego roku zrealizowali aż 12 milionów transakcji. W sumie (w 2017 roku) daje to 33 miliony płatności w internecie i punktach sprzedaży, wypłat z bankomatów oraz przelewów na numer telefonu - prawie cztery razy więcej niż w 2016 r.

BLIK zamknął czwarty kwartał 2017 roku i tym samym cały rok, ze wzrostami i rekordami transakcji ogółem oraz w każdym z kanałów. Z 12 mln transakcji w ostatnich trzech miesiącach roku, najwięcej, bo aż 8,5 mln odnotowano płatności w internecie. To 71 proc. wszystkich operacji BLIKIEM w czwartym kwartale.

- BLIK przyśpiesza e-commerce, doskonale to widzimy. Polacy pokochali ten sposób płacenia w sieci - mówi Dariusz Mazurkiewicz, prezes Polskiego Standardu Płatności, operatora systemu BLIK.

BLIK jest też coraz bardziej popularny przy wypłatach z bankomatów, które stanowią 20 proc. wszystkich transakcji w ostatnim kwartale. Polacy wypłacili w ten sposób gotówkę aż 2,4 mln razy. Płatności w terminalach było 550 tys. (5 proc.), a natychmiastowych przelewów na telefon 540 tys. (4 proc.).

Reklama

W czwartym kwartale Polacy wykonywali średnio 131 tys. transakcji BLIK dziennie. Było to średnio 93 tys. płatności w internecie, 26 tys. transakcji w bankomatach, 6 tys. płatności w terminalach płatniczych i 5,8 tys. natychmiastowych przelewów na telefon. Dzienny rekord transakcji łącznie wyniósł ponad 238 tys., a w samym internecie aż 195 tysięcy.

- Czwarty kwartał zwykle charakteryzuje się dużą dynamiką, w związku z okresem świątecznym oraz weekendem Black Friday. Tym razem ostatnie trzy miesiące roku okazały się dla systemu naprawdę rekordowe. W porównaniu z ubiegłym rokiem, łącznie liczba transakcji w kwartale wzrosła dwukrotnie, a w samym kanale internetowym prawie trzykrotnie. To również o połowę więcej niż w trzecim kwartale 2017 roku - podkreśla Dariusz Mazurkiewicz - W trzy dni weekendu Black Friday Polacy zapłacili prawie pół miliona razy - dodaje.

Od początku 2017 roku Polacy zrealizowali aż 33 mln transakcji, w tym prawie 22 mln płatności w internecie. W samym czwartym kwartale BLIK zdobył milion nowych użytkowników. Obecnie korzysta z niego 6,1 miliona osób - dwa razy więcej niż na koniec 2016 roku. Wartość transakcji zrealizowanych w 2017 r. przekroczyła 4,5 mld złotych.

- Rok 2017 był dla systemu BLIK przełomowy. Sześciomilionowa, ciągle powiększająca się grupa użytkowników zrealizowała w nim aż cztery razy więcej transakcji niż w 2016 r. BLIK stał się powszechnym standardem płatności i jest dostępny w coraz większej liczbie sklepów oraz banków. W nadchodzącym okresie będziemy dalej rozwijać BLIKA zarówno w obszarze płatności, jak i przelewów na numer telefonu - mówi Dariusz Mazurkiewicz.

Udziałowcami spółki PSP jest sześć polskich banków: Alior Bank, Bank Millennium, Bank Zachodni WBK, ING Bank Śląski, mBank, PKO Bank Polski. Z BLIKA mogą korzystać również klienci Getin Banku, BGŻ BNP Paribas, , Inteligo, Orange Finanse i T-Mobile Usługi Finansowe, a wkrótce także Raiffeisen Banku i Credit Agricole.(js)

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: bank | BLIK | użytkownicy
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »