Reklama

Mobilne terminale płatnicze mPOS dopasowane do potrzeb małego przedsiębiorcy

Do tej pory wielu małych przedsiębiorców rezygnowało z udostępniania swoim klientom możliwości zapłaty kartą płatniczą. Największą barierą były koszty związane z eksploatacją stacjonarnych terminali płatniczych. Na rynku pojawiły się jednak mobilne urządzenia mPOS, dzięki którym coraz więcej małych firm decyduje się na wdrożenie płatności kartą.

Terminale mPOS rewolucjonizują rynek zdominowany dotąd przez tradycyjne, duże terminale płatnicze. mPOS to mały, kieszonkowy czytnik kart płatniczych, wielkości kalkulatora, który z powodzeniem mieści się w kieszeni lub torebce i waży niewiele ponad 100 g. Urządzenie działa we współpracy z aplikacją na smartfon lub tablet, łącząc się z nim bezprzewodowo poprzez Bluetooth. Umożliwia przyjęcie płatności kartą w dowolnym miejscu. Można go używać zarówno w stacjonarnym punkcie sprzedaży jak i w terenie.

Reklama

mPOS przełamuje ustalone na rynku schematy także w zakresie formy własności i opłat: zakup na własność za niewielką, jednorazową opłatą zamiast długoterminowej dzierżawy, umowa z możliwością rezygnacji w każdej chwili zamiast 1, 2 lub 3-letniej umowy z karą za jej zerwanie no i wreszcie brak jakichkolwiek kosztów stałych zamiast comiesięcznego, kilkuletniego abonamentu.

Pierwsze urządzenie tego typu pojawiło się w roku 2009 w Stanach Zjednoczonych (firma Square) i odniosło olbrzymi sukces rynkowy, ciesząc się powodzeniem szczególnie wśród drobnych przedsiębiorców ceniących sobie swobodę i elastyczność kosztową. W Polsce mPOS jest też już dostępny.

Dobra alternatywa

- Terminal typu mPOS jest dobrą alternatywą dla tradycyjnych, stacjonarnych terminali, ponieważ można go zabrać ze sobą do klienta - jest mały, lekki i wygodny w użytkowaniu - mówi Katarzyna Zubrzycka Prezes Zarządu Paymax, firmy oferującej na polskim rynku terminale płatnicze mPOS. - Sam mPOS jest czytnikiem kart posiadającym klawiaturę potrzebną do wpisania numeru PIN; współpracuje z aplikacją płatniczą zainstalowaną na smartfonie - dodaje ekspert. - Potwierdzenie transakcji jest przesyłane do klienta za pomocą wiadomości SMS lub e-mailem. Można je również wydrukować na życzenie klienta, ponieważ do nowoczesnych modeli mobilnych terminali można dobrać małe, bezprzewodowe drukarki. mPOS jest szczególnie chętnie kupowany przez firmy mające stoiska targowe i sezonowe, freelancerów, kierowców taksówek, lekarzy, prawników, ale także przez sklepy i punkty usługowe, szczególnie nowo otwarte, będące "na początku " rozwoju swojego biznesu, ceniące sobie swobodę co do czasu trwania umowy dot. terminala oraz brak kosztów stałych. Urządzenie można obecnie kupić na własność za jednorazową opłatą 189 zł netto, korzystając przy tym z 30-dniowego okresu testowego z gwarancją zwrotu pieniędzy.

Terminale mPOS - szansa dla małych przedsiębiorstw

Mali przedsiębiorcy często rezygnowali z udostępniania płatności kartą, wskazując na wiążące, długoterminowe umowy z karami za ich zerwanie przed terminem, wysokie koszty stałe dzierżawy terminali, kary za niski poziom transakcji kartami. Terminale mPOS eliminują wiele z tych niedogodności, co oznacza, że stają się bardziej dostępne dla najmniejszych firm, które nie realizują na rynku aż tylu transakcji, ile duże podmioty. Zalety mobilnych terminali płatniczych typu mPOS to między innymi:

* duża wygoda i pełna mobilność - taki terminal można mieć zawsze przy sobie, a dzięki pojemnemu akumulatorowi będzie działać przez długi czas,

* brak abonamentu,

* niski koszt zakupu urządzenia (jednorazowy wydatek),

* brak wymogu wykonania minimalnych kwot transakcji, a prowizja od transakcji naliczana jest tylko od zrealizowanych transakcji,

* bezpłatne aplikacje na smartfony/tablety współpracujące z mPOS,

* akcesoria zwiększające wygodę użytkowania terminali mPOS (szybkie ładowarki, drukarki mobilne),

* możliwość zakupu urządzenia przez internet , bez wychodzenia z domu czy z biura.

Mobilne terminale mPOS to kolejny krok w rozwoju systemów płatności bezgotówkowej. Tego rodzaju urządzenia stają się z roku na rok coraz tańsze, a jednocześnie są coraz bardziej zaawansowane i niezawodne. Stanowią doskonałe narzędzie, które może pomóc małym przedsiębiorcom w zwiększeniu konkurencyjności i rozwoju ich biznesu na rynku. Dzięki wprowadzeniu takiego rozwiązania niewielkie firmy mogą pozyskiwać nowych klientów.

Nie bez znaczenia jest również fakt, że 47 proc. posiadaczy kart płatniczych w Polsce preferuje kupowanie produktów i usług w firmach, które przyjmują płatności kartami. Dla małych przedsiębiorców jest to dodatkowa okazja do wzmocnienia swojej pozycji na rynku i zdobycia nowych klientów.

Coraz więcej kart w portfelach Polaków

Dane Narodowego Banku Polskiego wyraźnie pokazują coraz większe zainteresowanie Polaków kartami płatniczymi. W II kwartale 2016 r. Polacy po raz pierwszy w naszej historii przeprowadzili ponad 1 mld transakcji kartami w ciągu jednego kwartału, a ich wartość na przestrzeni ostatniego roku zwiększyła się o 15 proc. Jak wynika z raportu NBP za II kwartał 2016 roku, na naszym rynku znajdowało się wówczas w obiegu 35,8 mln kart płatniczych (o 1,3 proc. więcej niż w marcu br.).

W ślad za przyrostem liczby kart płatniczych w portfelach podąża wzrost rynku terminali płatniczych. W II kwartale 2016 roku o 6,4 tys. zwiększyła się liczba akceptantów kart płatniczych, osiągając poziom 207,7 tys., a w ciągu ostatnich 12 miesięcy ten wzrost wyniósł 15,3 proc. Na koniec czerwca br. w Polsce znajdowało się 389,3 tys. punktów handlowo-usługowych, w których można było płacić kartą. W tym samym okresie na naszym rynku działało łącznie 497,3 tys. terminali POS, czyli o 19,3 tys. sztuk więcej niż w I kwartale 2016 roku i o 16,9 proc. r/r. Wiele z tych urządzeń to właśnie mobilne terminale mPOS.

Ciekawa obserwacja wynika z raportu "Future of Retail", przygotowanego dla Visa Europe: Polska wraz z Hiszpanią i Wielką Brytanią należy do czołówki krajów w rankingu dziesięciu europejskich potęg detalicznych pod względem gotowości na wyzwania przyszłości. Polska jest gotowa do obsługi nowego pokolenia kupujących. Polacy chętnie wdrażają nowe technologie w obszarze płatności i równie chętnie z nich korzystają. W związku z tym autorzy raportu rekomendują polskim przedsiębiorcom, szczególnie drobnym, wdrażanie innowacji płatniczych, które mogą zautomatyzować i ułatwiać klientom dokonywanie zakupów, gdyż klienci są na to gotowi, a wręcz oczekują tego. Wśród głównych trendów wymieniane są technologie mobilne, głównie mobilne terminale płatnicze, które umożliwiają odejście od sztywno zlokalizowanych kas w sklepach, są wygodne w użytkowaniu i mogą być dobrą alternatywą dla stacjonarnych terminali płatniczych. Może rozwiązanie mPOS pomoże wyeliminować z polskiego rynku kartki spotykane jeszcze często w punktach handlowo-usługowych "Płatność tylko gotówką"?

Dowiedz się więcej na temat: terminal płatniczy | urządzenia

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »