MultiBank uruchomi "Centrum Oszczędzania"

"Centrum Oszczędzania" MultiBanku będzie umożliwiało podzielenie portfela oszczędności między lokaty i jednostki wielu różnych funduszy inwestycyjnych tak, aby klient osiągał większy zwrot z kapitału niż w przypadku zwykłych depozytów bankowych.

"Centrum Oszczędzania" MultiBanku będzie umożliwiało podzielenie portfela oszczędności między lokaty i jednostki wielu różnych funduszy inwestycyjnych tak, aby klient osiągał większy zwrot z kapitału niż w przypadku zwykłych depozytów bankowych.

MultiBank - wyniki badań dotyczących nowych form oszczędzania - formy oszczędzania i determinanty wyboru produktu.

MultiBank przeprowadził między 12 a 26 maja br. na swojej stronie internetowej badania preferencji klientów MultiBanku w zakresie korzystania z nowych form oszczędzania. Badanie miało również odpowiedzieć na pytania dotyczące czasowego horyzontu oszczędzania i celu oszczędzania. W okresie 2 tygodni przeankietowano 350 respondentów, którzy reprezentowali członków Klubu Aquarius, posiadaczy kart kredytowych, posiadaczy lokat i rachunków oszczędnościowych.

Reklama

W badaniu jako obecnie dominujące formy oszczędzania 58,1% klientów wskazało depozyty bankowe, 51,2% fundusze inwestycyjne, 37,3% ubezpieczenia kapitałowe na życie, 22,4% nieruchomości i 21,1% obligacje. Ankietowani klienci mieli możliwość wskazania dowolnej liczby produktów oszczędnościowych. Respondenci najczęściej byli zainteresowani korzystaniem z produktów będących połączeniem lokat, funduszy inwestycyjnych i obligacji lub lokat, funduszy inwestycyjnych i ubezpieczeń kapitałowych.

Prawie połowa respondentów - 49,0%, postrzega fundusze inwestycyjne jako uzupełnienie lub alternatywę dla lokat terminowych, których oprocentowanie ulega systematycznemu obniżaniu. Fundusze inwestycyjne są też postrzegane przez 37,8% ankietowanych jako forma gromadzenia środków na przyszłe wydatki związane z emeryturą, czy nauką dzieci.

Dla 81,0% procent respondentów głównym kryterium wyboru funduszu inwestycyjnego jest stopa zwrotu. Druga ważna przesłanka to brak opłat i prowizji, na które wskazało 68,4%, a trzeci istotny czynnik dla prawie połowy badanych - 48,6% to dostępność funduszy przez zdalne kanały - Internet, czy call center.

Wyniki badania zostaną wykorzystane do stworzenia "Centrum Oszczędzania" MultiBanku. Będzie ono umożliwiało podzielenia portfela oszczędności między lokaty i jednostki wielu różnych funduszy inwestycyjnych tak, aby klient osiągał większy zwrot z kapitału niż w przypadku zwykłych depozytów bankowych. MultiBank planuje uruchomić "Centrum Oszczędzania" w drugiej połowie lipca br.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: oszczędności | fundusze | fundusze inwestycyjne | MultiBank | lokaty | zwrot
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »