Nowa strategia Nordea Polska TUnŻ

Nordea Polska Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie S.A. przedstawiło założenia długofalowej strategii rozwoju firmy.

Nordea Polska Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie S.A. przedstawiło założenia długofalowej strategii rozwoju firmy.

Wszystkie działania podejmowane przez towarzystwo, wewnętrzne procedury, system motywowania pracowników oraz konstrukcja oferty produktowej, podporządkowane są potrzebom klientów, a satysfakcja klientów i akcjonariuszy jest podstawowym celem biznesowym towarzystwa.

Do formułowania swoich celów strategicznych Nordea Życie, jako jedna z pierwszych firm w sektorze ubezpieczeniowym, wykorzystała Balanced Scorecard (BSC, inaczej zrównoważoną kartę wyników).

- Zdecydowaliśmy się na wykorzystanie tego narzędzia zarządzania ze względu na jego możliwości w zakresie nowoczesnego kierowania firmą. Karta zrównoważonych wyników powoduje, iż jesteśmy tak samo skoncentrowani na zadowoleniu klientów, jak akcjonariuszy i pracowników, jednocześnie doskonaląc wszystkie procesy w firmie. Dzięki Balanced Scorecard wprowadzamy prostą komunikację strategicznych założeń pracownikom i agentom na wszystkich poziomach zarządzania. Otwiera to nas na zmiany, wzmacnia motywację, zrozumienie oraz identyfikację z przyjętymi celami - powiedział Prezes Zarządu, Paweł Miller.

Reklama

Zgodnie z koncepcją BSC strategia definiuje cztery wymiary, w których sprecyzowane zostały cele strategiczne oraz przedsięwzięcia niezbędne do ich osiągnięcia.

Perspektywa Finansowa

- Naszym podstawowym celem jest poprawienie rentowności. Chcemy, aby w ciągu najbliższych dwóch lat Nordea stało się towarzystwem zyskownym, czyli do roku 2004 osiągnęło zysk na podstawowej działalności - powiedział Jan Piątek, Wiceprezes Zarządu odpowiedzialny za politykę finansową towarzystwa. - Jeśli zaś chodzi o udział w rynku, interesuje nas stabilna pozycja w pierwszej dziesiątce firm ubezpieczeń na życie.

- Jesteśmy firmą nastawioną na zysk - podkreślił Paweł Miller. - Ale interesuje nas zysk osiągany w rozsądny sposób, nie kosztem klienta, ale dzięki naszej wysokiej efektywności. Jednym z istotnych celów strategicznych pozostaje zysk wypracowany dla naszych klientów.

Założone cele mają być osiągnięte między innymi dzięki zacieśnieniu współpracy z innymi podmiotami Grupy Nordea działającymi w Polsce, poprzez rozbudowę wielokanałowej sieci dystrybucji w oparciu o umowy z partnerami zewnętrznymi oraz utworzenie własnej spółki dystrybucyjnej. Duży nacisk położono na rozwój ubezpieczeń grupowych, bancassurance oraz na znaczące wykorzystanie nowoczesnej technologii i internetu, zarówno do sprzedaży polis jak i obsługi klienta.

Perspektywa Klienta

Nordea zamierza budować wyjątkowe relacje z klientami poprzez profesjonalne doradztwo, analizę potrzeb, nowoczesne rozwiązania finansowe, szybką i bezbłędną obsługę. Dzięki dostępowi do oferty Grupy Nordea oferuje swoim klientom dodatkową wartość. W celu monitorowania poziomu zadowolenia klientów towarzystwo wprowadza standardowe w grupie Nordea badania ich satysfakcji. W wybranych segmentach rynku Nordea Życie dąży do osiągnięcia wiodącej, mierzonej satysfakcją klientów, pozycji wśród towarzystw ubezpieczeń na życie. Rynki docelowe to: rynek rodzinny, przedstawiciele wolnych zawodów, managerowie oraz osoby prowadzące działalność gospodarczą, a także sektor małych i średnich przedsiębiorstw.

Perspektywa Procesów Wewnętrznych

Przedstawiciele kierownictwa firmy zapowiedzieli duże zmiany w działalności wewnętrznej spółki, w celu uproszczenia procesów i zwiększenia ich efektywności. Większość działań przebiegać ma w sposób automatyczny z wykorzystaniem nowych technologii, w tym internetu. Wprowadzone zostaną nowe standardy jakości usług, usprawniające proces obsługi klientów. Już w tej chwili polisy o standardowym ryzyku wystawiane są maksymalnie w ciągu 24 godzin, co jest rekordem w Polsce. Towarzystwo zakłada, że w najbliższych latach komunikacja z klientami za pośrednictwem nowych mediów stanowić będzie około 50% wszystkich kontaktów. Obecnie zainicjowany został projekt współpracy pomiędzy Nordea Życie a Nordea Bank Polska S.A., którego celem jest udostępnienie oferty ubezpieczeniowej na platformie internetowej systemu Solo.

Perspektywa Pracowników

Nordea ma zamiar stać się najbardziej pożądanym pracodawcą w branży. Zarówno pracownikom jak i agentom chce stworzyć przyjazne i stymulujące do rozwoju środowisko pracy.

- Wierzymy, że dobre skandynawskie wzorce oraz wartości Nordea wynikające z troski o pracowników, oparte o szacunek dla ich marzeń i ambicji, wspierające pracowników w rozwoju, uczynią z nas towarzystwo nowoczesne, innowacyjne i silne nie tylko kapitałem, ale także kadrą, która je współtworzy - oświadczył Prezes Zarządu, Paweł Miller.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Strategie | Polskie | nowa strategia Grupy PZU | towarzystwo | firmy
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »