Nowe limity przelewów od maja 2025. Polski bank ostrzega klientów. Wszystko dla bezpieczeństwa
Od 6 maja 2025 roku PKO Bank Polski wprowadza istotne zmiany w bankowości elektronicznej. Nowe limity przelewów w serwisie iPKO mają na celu zwiększenie bezpieczeństwa klientów. Co się zmieni i jak dostosować limity do własnych potrzeb? Przedstawiamy najważniejsze informacje.
Od 6 maja 2025 r. PKO BP wprowadza domyślny dzienny limit przelewów w serwisie iPKO na poziomie 10 000 zł dla kont prowadzonych w złotówkach.
Jeśli klient miał wcześniej ustawiony wyższy limit, zostanie on automatycznie obniżony do tej kwoty. Zmiana ta ma na celu zwiększenie ochrony środków przed nieautoryzowanymi transakcjami.
Nie oznacza to jednak, że klienci nie mają wyboru i muszą podporządkować się nowym zasadom. Każdy ma możliwość samodzielnego dostosowania limitów przelewów w serwisie iPKO.
Limit można zwiększyć do maksymalnej kwoty 300 000 zł dziennie, jednak dostępność tej opcji zależy od wybranych metod autoryzacji i dodatkowych zabezpieczeń.
Aby skorzystać z maksymalnego limitu należy używać mobilnej autoryzacji w aplikacji IKO oraz aktywować dodatkowe zabezpieczenie logowania, które analizuje charakterystyczne cechy zachowania użytkownika.
- Mobilna autoryzacja w aplikacji IKO z dodatkowym zabezpieczeniem logowania: do 300 000 zł.
- Mobilna autoryzacja w aplikacji IKO: do 200 000 zł.
- Kod SMS, karty kodów jednorazowych lub token sprzętowy: do 50 000 zł
Dla kont prowadzonych w innych walutach limity są odpowiednio przeliczone.
Wraz z wprowadzeniem nowych limitów PKO BP aktualizuje regulamin bankowości elektronicznej. Klienci, którzy akceptują zmiany, nie muszą podejmować żadnych działań.
Osoby, które nie zgadzają się na nowe warunki, mogą do 5 maja 2025 r. zgłosić sprzeciw lub wypowiedzieć umowę bez ponoszenia opłat.
Aby dostosować limity przelewów:
- Zaloguj się do serwisu iPKO.
- Przejdź do sekcji "Ustawienia" → "Limity przelewów z konta".
- Wybierz konto, dla którego chcesz zmienić limit, i kliknij "Zmień".
- Ustaw nowy limit dzienny, nieprzekraczający maksymalnej dostępnej kwoty.
Zmiany można również dokonać w aplikacji mobilnej IKO.
PKO BP podkreśla, że wprowadzenie nowych limitów to element strategii zwiększania bezpieczeństwa klientów w kontekście stale wzrastających zagrożeń cyberprzestępczości. Bank zachęca do korzystania z nowoczesnych metod autoryzacji i dodatkowych zabezpieczeń, aby skutecznie chronić swoje środki.
KO